Bilete CFR online

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


In TrenMie întodeauna mi s-au părut cel puțin ciudate discuțiile despre trenurile CFR și întârzierile lor demne de cartea recordurilor. Poate și pentru că eu nu circul foarte des cu trenul, ci doar în concediu sau în excursii ocazionale. Înțeleg că un navetist are ocazia să treacă prin mult mai multe situații ca mine și, evident, să aibă parte de astfel de întârzieri.

Uite, de exemplu, vara asta am fost la mare cu trenul și nu exagerez când spun că îmi puteam regla ceasul după mersul trenului! Când am plecat spre Constanța, am mers cu un tren accelerat (IR1981, de fapt, dar e accelerat după denumirea veche) și la întoarcere am venit cu intercity (IR1988, dar intercity după denumirea veche). A plecat la ora exactă, a ajuns în stații la fix, a plecat din stații la fix, a ajuns la destinație exact la ora de pe bilet! La întoarcere a fost la fel: plecat la fix, ajuns la fix! Nici măcar 1 minut mai târziu!

Pentru că sunt genul care urăște statul la cozi infernale și angajatele plictisite de la ghișeul instituției de stat (oricare ar fi ea), am ales să îmi cumpăr online biletul de tren. Nu știu de când au introdus acest sistem, însă nu mică mi-a fost bucuria când am aflat că îmi pot lua bilet dus-întors pentru tren direct din fotoliu! Serviciul este disponibil pe site-ul CFR Călători, la adresa bilete.cfrcalatori.ro și oferă toate datele pentru rezervarea biletului dorit. În plus, puteți beneficia de oferte speciale pentru grupuri și mini-grupuri (care constau în reduceri de cel puțin 10%).

Plata biletului se face cu cardul, printr-o platformă securizată, iar biletul propriu-zis va fi trimis către adresa de e-mail, pe care ați introdus-o atunci când v-ați creat contul, în format PDF, atașat unui mesaj cu instrucțiuni legate de călătorie și bilet. Toată operațiunea de cumpărare a biletului durează maxim 1 minut iar e-mailul sosește într-un interval de 1-3 minute de la efectuarea plății.

Sigla CFR

Este important să rețineți că biletul trebuie tipărit, pentru a fi prezentat controlorului, împreună cu actul de identitate al persoanelor de pe bilet (platforma acceptă maximum 12 persoane/tranzacție, biletul fiind comun). Ce-i drept, nu am întrebat dacă aș putea să salvez un copac sărind peste tipărire și arătând doar e-mailul respectiv de pe telefon. Data viitoare mă interesez! 🙂

Anularea unui bilet și returnarea banilor pe card se face tot din aceeași platformă, însă se percepe un comision de anulare de 10% din valoarea biletului. Având în vedere că online beneficiați mereu de câte o reducere de 5%, cred că nu e un capăt de lume acel comision și dacă cei 10% reprezintă o sumă mare, atunci ar trebui să acordați o mai mare atenție completării datelor, pentru a evita neplăcerile ulterioare.

Dacă ați folosit serviciul de bilete online, aș vrea să știu și părerea voastră. Dacă nu, atunci vă invit ca la următoarea călătorie cu trenul să folosiți acest serviciu și să îmi spuneți cum vi s-a părut și dacă ați întâmpinat probleme.

6 Comments

  1. E la indemana sa-ti achizitionezi biletul online, mai ales daca impreuna cu prietenii v-ati pus pe o drumetie si nu vine nimeni cu masina. Stiu ca trebuie sa cumperi biletul cu 12 ore inainte, dar tot e la indemana.

  2. Si eu am ajuns sa risc sa imi iau bilet online pentru tren, de nevoie ca era perioada de sarbatori si imi era frica ca nu mai apuc bilet (mai ales ca e un singur tren pe zi catre orasul meu natal). Extrem de reticenta am fost, dar stiam ca altii si-au mai luat si nu au avut probleme. Ei bine, 2 controlori au fost pe trenul respectiv si amandoi s-au ferit de hartia aia de zici ca era cine stie ce. Nu s-au uitat pe nimic, n-au verificat nimic. La fel de bine puteam sa il fac eu biletu’ :))) Si da, de-acuma am zis ca numai online o sa mai iau bilet. Te scapa de stres, timp pierdut la cozi etc.

    • Eu nu văd ca pe un risc, dar într-adevăr nu verifică foarte amănunțit biletul (sau așa ni se pare nouă).

      • Mie alte persoane mi-au povestit ca totusi verifica seria biletului cu o lista pe care o au ei cu toate biletele cumparate online cred. Pentru mine orice chestie noua e un risc. Eu sunt aia careia i se aplica legile lui Murphy si mai mult. 🙂 Ce-i drept doar la anumite chestii. Prima data cand am folosit calculatorul ala din sucursalele ing a inceput sa tiuie si mi-a mancat cardul (din fericire, s-a rezolvat in cateva minute).

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogeri au apreciat: