Bloggerii mint advertiserii și agențiile (partea a II-a)

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


DislikeÎntr-un articol precedent am scris despre cum bloggerii mint advertiserii și agențiile, folosindu-se de date false, pe care agențiile le iau ca punct de plecare (și chiar decizional), atunci când investesc bani în campanii online.

Dacă Google PageRank nu poate fi folosit ca etalon pentru importanța unui blog sau site, unul dintre punctele luate în considerare este Facebook. Având în vedere că, în România, numărul utilizatorilor platformei sociale este de aproape 7 milioane (14 ianuarie 2014), ceea ce înseamnă 70% din totalul persoanelor cu acces la Internet, Facebook pare a fi o sursă relevantă pentru evaluare. Situația stă oarecum altfel…

Nu știu dacă există blog care să nu aibă atașate butoanele sociale Facebook, Twitter, Google Plus etc. Dacă ultimelor două nu li se acordă, momentan, importanță prea mare, butonul de Facebook este privit întotdeauna cu mândrie, mai ales dacă numărul de Likes este de ordinul zecilor și chiar sutelor, în unele cazuri.

Dar ce înseamnă, de fapt, un Like? Înseamnă că utilizatorul a interacționat cu acel conținut. În cazul nostru, conținutul este articolul de blog. Mai exact, este legătura URL a articolului (linkul). Chiar și mai clar de atât, atunci când apeși butonul Like, Facebook „atașează” legătura respectivă de profilul tău de Facebook (pentru ca prietenii tăi să vadă ce articol ți-a plăcut – vezi notificările de genul „Ion Popescu a apreciat articolul X”). Prin urmare, orice Like înseamnă legătura dintre profilul tău de Facebook și legătura URL a articolului.

Pentru ca numărul de Likes să crească, articolul tău trebuie să fie atașat de cât mai multe profiluri de Facebook sau să apară în cât mai multe locuri din platforma socială (evident, acolo fiind publicate tot de către un utilizator).

Astfel că, pentru a afișa un număr de, să zicem 15 Likes, tot ce trebuie să faci este să copiezi adresa URL a articolului și să o publici pe Facebook, în 15 locuri. Ca să nu fii tratat ca spammer, poți face un grup secret (e nevoie de minim 2 membri pentru a crea un grup) și să publici acolo articolul tău. Nu contează de câte ori apare, dacă e comentariu sau stare. Important este să apară!

Acum vă mai miră de ce prietenii voștri fac parte din zeci sau sute de grupuri de Facebook și de ce au cel puțin tot atâtea Likes pentru un articol? Simplu: pentru că bloggerii vă mint!

4 Comments

  1. Vezi ca nu iti functioneaza litera poate ca trebuie sa folosesti un al charset
    ….
    Si acum referitor la post, da este adevarat, dar de ce sa ne batem capul noi cu asta, bine ca se poate face promovare gratis in acest mod 🙂

  2. îți consumi mult prea multă energie scriind despre aceștia. și nici nu e treaba ta să ai grijă de banii publicitarilor. pentru că și ei la rîndul lor, creează campanii cpc sau cpm și își fac target-ul în agenție, punîndu-și colegii să stea pe refresh sau să dea click-uri de dimineață pînă seara. tu crezi că ei vor lua aminte la ce zici tu aici? dragă șerbane, mediul online e mai murdar decît e afară atunci cînd plouă.

    • Totuși, cineva pierde din treaba asta. Și poate că nici nu are idee. În plus, chiar dacă vei spune că „toată lumea știe despre subiectul din articol”, tot rămâne o întrebare fără răspuns: „De ce nimeni nu scrie despre asta?”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogeri au apreciat: