Cum șifonezi un brand?

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


Sunt fericitul deținător al unui telefon HTC Touch Pro2, cumpărat dintr-un magazin online (www.alo-telefoane.ro – nu dati clic, cititi mai departe!).

Fiind român, am căutat cel mai bun preț pentru el pe un site „specializat”. Site-ul m-a dus către magazinul mai sus menționat (sper că nu ați dat clic). Zis și făcut! Dau telefon, comand, vine telefonul, totul perfect!

Acu’ o săptămână, din motive pe care nu le-au înțeles nici cei de la HTC, touch screen-ul nu a mai vrut să funcționeze!

Am procedat la consultarea ceritificatului de garanție, am sunat la service-ul respectiv (S.C. Laursen Serv S.R.L. aka FLASH GSM) și aici începe povestea mea…

După vreo 10 minute de ascultat o melodie enervantă, îmi răspunde o duduie, mă prezint, îi explic situația și mă întreabă:

– De unde ați luat telefonul?

– De la un magazin online.

– Cum se numeste firma?

– S.C. TELL ME S.R.L., magazinul este www.alo-telefoane.ro (din nou – nu dați clic!)

– Mdeah… de ce v-am întrebat? Pentru că noi am reziliat contractele de service cu acea firmă.

– Păi și asta ce presupune?

– Păi putem să vă reparăm telefonul contra cost!

Deja începeam să simt mirosul autentic de Românica maro și – cu oarecare teamă – am zis:

– Telefonul meu este în garanție! Este produs cu 2 luni înainte de a-l cumpăra deci oricum este încă în perioada de garanție de 2 ani! De ce trebuie să plătesc reparația unui produs în garanție???

– V-am spus deja – pentru că am reziliat contractele de service cu TELL ME S.R.L.

De când au fost reziliate? Nu mi s-a dat un răspuns oficial decât o scăpare proastă a operatorului – noiembrie 2010. Renunț la discuții fără sfârșit, îi spun „la revedere!” și închid. De ce am zis să nu dați clic? Pentru că (logic și tipic românesc) firma nu mai există!

Zic să mă deplasez la service autorizat HTC, mai exact la CORDON ELECTRONICS (fostă CIRMA ELECTRONICS).

Cum și această companie funcționează în Românica noastră dragă, acolo sunt întâmpinat de un puștan care îmi ia telefonul să îi scaneze codul de bare, nu înainte de a desface capacul de la baterie în stil comuna Poplaca fără a scoate stylus-ul. Îi atrag atenția și mă asigură că „n-are nimic” de parcă buna stare a telefonului meu era o opțiune pentru el.

După complicatul proces de scanare a codului de bare de 3 ori la rând, montează capacul telefonului în același stil comuna Poplaca și îi face o crăpătură de vreo 3 milimetri pe margine. Nu m-ar fi afectat foarte tare dacă nu aș fi știut cât de meticuloși sunt servisarii atunci când e vorba să repare ceva și cum te caută și în gaura curului – doar, doar se găsește vreo urmă prin care să îți dea peste nas zicându-ți „prezintă urme de folosire/apa/scapare pe jos deci nu se poate repara decât contra cost!”. Bineînțeles că a găsit Poplaca nod în papură: „nu aveți ștampila și semnătura dumneavoastră pe certificatul de garanție!”. Bă, pix aveam! Ștampilă – OHA! că nu o car cu mine ca pe pantofi. Nu știu cât de relevantă era ștampila atât timp cât aveam copia facturii din dosar, ștampilată, semnată etc. Am plecat de la specialiștii CORDON ELECTRONICS plin de nervi și decis să nu mai apelez vreodată la angajați made in Romania atunci când e vorba de un produs străin.

(Asta îmi aduce aminte de o tastatură wireless pe care am dus-o în service după 3 luni de folosire pentru că nu mai tasta – defect ce ”nu face obiectul garanției”, așa cum încerca să mă lămurească angajatul Flamingo Computers. Tot din aceeași categorie fac parte bocancii unui prieten, bocanci ce s-au descusut ”pentru că i-ați folosit pe munte”. Bocancii erau Mammut. De reținut acest aspect: Tastaturile nu sunt făcute să tasteze iar bocancii Mammut nu sunt făcuți să reziste pe munte!)

Mai fac o încercare și iau manualul HTC CARE să caut un număr de contact din România al HTC. Găsesc 0800-895-092 și formez… Bineînțeles că DIGI, Vodafone, Cosmote nu au auzit de astfel de numere, prin urmare „ne pare rău. Apelul dumneavoastră nu a putut fi efectuat!”. Bag și scot tot ce aveam la dispoziție și caut mai departe. La o privire de ansamblu asupra manualului HTC CARE mi s-a părut mie că cea mai de încredere țară ar fi Marea Britanie aka UK. Formez un număr lung cât cârnații de casă și (surprinzător!!!) merge! Noroc cu minutele internaționale moka…

Răspunde un John Doe căruia îi iau povestea de la început. După ce m-a lăsat să vorbesc ca prostu’ vreo 5 minute, își cere scuze pe un ton foaaaaaarte (chiar prea) amabil și îmi spune că ar trebui să mă adresez Global Warranty Service Centre, îmi dă numărul de telefon și cu asta-basta!

Închid și mai formez o dată un nou cârnat de casă la care îmi răspunde o don’șoară dulce în glas și la fel de amabilă. De data asta comut povestea din turația 33 în turația 45. Înțelege ea ce vreau, mă asigură că a luat la cunoștință și că va raporta superiorilor problema mea după care urmează partea cea mai tare… Dictatul adresei de e-mail.

Aici trebuie să precizez că niciodată nu mi-a plăcut și nici nu am făcut armata. Cu siguranță ăsta era singurul loc unde mi-ar fi folosit pentru că adresa mea de mail suna ceva gen… CHARLIE, FOXTROT, WHISKEY, ALPHA, BRAVO, DELTA, GAMMAWTF???

Ce să îi explic eu domnișoarei că transmisiunile și/sau armata nu fac obiectul pasiunilor mele? O iau încet ca la clasa întâi (nu întâia!)… S from SUN. E from EGIPT. R from RADAR etc…. Bun! Ne-am înțeles turc cu chinez.

Acum aștept… E-mail de confirmare – OHA!

Buuuunnnn! Iau frumos primul telefon portocaliu din cabina albastră și formez 0800-le ăla… Na, dom’le, că de pe Romtelecom merge! Ptiu, drăcie!

Răspunde o duduie căreia îi explic din nooooouuuu situația și uite cum ne mirăm împreună – ea și eu – de ce oare nu mi-au propus cei din UK – Global Warranty Service Centre – să le trimit telefonul prin curier ca să fie reparat acolo?! Îți dai seama că numai taxe la DHL nu aveam eu de gând să plătesc!

Mai trec câteva zile, contactez HTC România pe Facebook. La fel sunt asigurat că problema e în investigație (mă și gândeam la un Sherlock Holmes călare pe e-mailul meu și pe tichetul de suport) și se va rezolva în cel mai scurt timp posibil (‘r-ați ai dracu’ cu ASAPu’ vostru că voi l-ați adus <sau noi l-am importat de inculți ce noi este>).

Astăzi primesc un mail pe care vi-l redau mai jos…

no-reply@htc.com <no-reply@htc.com>     15 februarie 2011, 16:21
Către: XXREMOVEDXX
Dear XXREMOVEDXX,

Asa cum v-am promis in urma conversatiei noastre de azi, va rog fiti informat cu privire la faptul ca cei de la centrul de reparare ne-au raspuns foarte pozitiv la problema dumneavoastra si in urma unei verificari facute de dumnealor ne-au rugat sa va informam ca este in regula sa mergeti la ei pentru a va repara telefonul care este inca in garantie insa cu singura conditie de a lua cu dumneavoastra factura in original din tara in care a fost cumparat telefonul. Este posibil ca dumneavoastra sa nu fi oferit toate datele necesare si din aceasta cauza problema a fost pusa sub investigatie si ati primit raspunsul ca reparatia poate fi facuta doar contracost.
Ma bucur mult ca v-am putut da vesti bune si ne puteti contacta oricand pentru orice alte informatii.

Sincerely,

Alexandra

HTC

Trecem peste foarte pozitivitatea centrului de reparare și ajungem la factura în original pe care nu mi-a cerut-o Poplaca. Aici sper să fie vorba de o neînțelegere și de fapt să vrea ștampila aia pe certificatul de garanție (pe care, în cele din urmă, am aplicat-o).

Mâine (adică azi, da’ mai încolo) 16.02 mă prezint la CORDON ELECTRONICS cu mailul de mai sus printat foarte clar pe A4 și cu inculpatul HTC Touch Pro2.

Urați-mi succes!

În cele din urmă, răspund la întrebarea din titlu „Cum șifonezi un brand?”

Simplu! Aducându-l în România!

UPDATE: Deși nu are legătură cu firma de unde am cumpărat telefonul, s-au gândit ei să își ia o marjă de eroare și au postat asta pe site:

[singlepic id=52 w=320 h=240 float=center]

Zice așa:

Stimati clienti,
Va informam ca incepand cu data de 24 Noiembrie 2010 S.C. Top Discounter S.R.L. nu mai accepta transmiterea prin curier sau posta a telefoanelor in garantie. Clientii cu garantii trebuie sa se adreseze direct firmelor vanzatoare.

De asemenea va informam ca S.C.Top Discounter S.R.L. a reziliat contractele de prestari servicii service cu urmatoarele firme, acestea nemaifind active: S.C. Prompt Future Techologies S.R.L., S.C. Bel-Coc impex S.R.L., S.C. Cube Telecom S.R.L., S.C. CSD Technologies S.R.L. Clientii care au garantii de la aceste firme trebuie sa contacteze direct firmele respective pentru rezolvarea garantiilor
Va Multumim!

1. Certificatul meu de garanție este emis de S.C. Laursen Serv S.R.L.

2. Vânzătorul este S.C. TELL ME S.R.L.

3. Telefonul este luat cu 7 luni înainte de rezilierea contractelor deci rezilierea nu poate avea efect în trecut!

4. Reclamație la OPC am făcut, comunicat oficial există (chiar dacă îl modifică, el va rămâne aici), alte persoane care au trecut prin întâmplări asemănătoare găsiți aici. Aștept desființarea acestei firme! Atunci voi fi lămurit că măcar ceva funcționează în Românica!

4 Comments

  1. Si eu am avut probleme cu cei de la CORDON din iasi.mi-au schimbat touch-ul acum 2 luni la un nokia c3 si deja nu mai functioneaza.in ceea ce tine de manipularea telefonului, sunt incepatori, nu stiau de unde se scoate capacul.
    ma gandesc la cei de la nokia, de ce nu cauta alte firme de service mai serioase, si dau voie la toti incepatorii sa se bage in chestii care-i depasesc?
    pacat

  2. Am un htc hero. de la S.C. TELL ME S.R.L cumparat, cu garantie la S.C. Laursen Serv S.R.L.
    De ieri nu mai porneste dupa un update de pe market la soft.
    Vreau sa stiu daca ti-au rezolvat problema cu mobilu.
    Maine ma duc la ei la garantie

    • Nu am rezolvat nimic cu ei. Am sunat direct la HTC UK apoi la HTC Romania si m-au trimis la CORDON ELECTRONICS unde mi l-au reparat cu o scarba in priviri de iti venea sa pleci de-acolo!

      • am avut si eu probleme „romanisme” la Cordon E… am dus telefonul pentru o constatare (noise display) si mi sa comunicat ce are si cat costa (telefonul nu era in garantie si am luat lista de serviceuri autorizate de pe site nokia.ro caci nu am vrut sa risc) nu am fost de acord cu costurile de schimbare a displayului si l-am ridicat, si ghici ce …am constatat ca numai merge touch-screen-ul …l-am dus inapoi dupa mii de discutii si certuri ca nu la ei sa intamplat l-au schimbat si cand sa il ridic ghici ce… numai mergea butonul de deblocare a tastaturii… bineinteles ca l-am luat si dus am fost deja traversasem bucurestiul pentru alte probleme decat cele pe care le aveam initial — cu alte cuvinte duceti-va la primul service poate o sa fi-ti tratati mai bine decat la cele „autorizate”

        stima

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogeri au apreciat: