by

Cum îți poți distruge afacerea din cauza Twitter

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


Dacă prin contul de Twitter reprezinți compania în care lucrezi sau doar un brand al cărui partener ești, gândește-te de două ori înainte de a publica un tweet pentru că acela ar putea să-ți dea peste cap toată afacerea!

Amestecând afacerile cu treburile personale pe contul de Twitter al companiei, nu este altceva decât cea mai nepotrivită alegere pe care ai putea s-o faci! Niciodată nu amesteca aceste două lucruri! Cu siguranță cei care te urmăresc nu vor fi foarte încântați să afle despre cum ți-ai petrecut noaptea trecută în club și despre cât de „epuizat” ai ajuns acasă.

Nu uita că reprezinți o companie! Twitter ajută compania să fie aproape de clienții săi, să facă parte din societate ca o persoană, nu ca un brand. Cu toate astea, nu fi foarte dezinvolt în exprimare pentru că asta ar putea deranja anumite persoane ce îți urmăresc afacerea și nu persoana! De asemenea, nu intra în controverse pe teme politice care, deși atrag atenția, s-ar putea demonstra a fi alegeri nepotrivite pentru construirea imaginii companiei tale.

Chiar nu trebuie să publici orice! Înainte de a lansa compania/brandul pe Twitter, stabilește-ți niște obiective bine definite și o strategie care să permită atingerea acelor obiective. Nu tot ce-ți trece prin cap trebuie să ajungă pe Twitter!

Fii singurul care administrează contul! Nu împărți contul cu alte persoane, mai ales pentru că, lucrând într-o companie sau reprezentând un brand, orice mișcare greșită poate avea efecte grave asupra imaginii. Nu lăsa un proaspăt angajat al departamentului Marketing să preia controlul contului de Twitter! Nu externaliza contul de Twitter către alte persoane/companii dacă nu știi exact cine se va ocupa de el!

Tratează contul de Twitter ca pe un blog! Fii consecvent și consistent! Totuși, publicând zeci de tweeturi pe zi timp de o săptămână, fără ca măcar să intri în cont, nu-ți va crește numărul de followers. Nu poți să îți programezi o zi anume în care să te ocupi de cont ci trebuie să fii cu ochii în permanență pe Twitter pentru a fi la curent cu piața. Imediat ce a apărut o părere (pozitivă sau negativă) despre tine (a se citi: „compania ta” sau „brandul tău”), trebuie să reacționezi cu un răspuns.

Cine te urmărește nu este întotdeauna cine pare a fi! Există șanse să fii urmărit de către o companie rivală, chiar dacă numele contului respectiv nu-ți sună cunoscut. Pot fi chiar posibili clienți, dar asta nu înseamnă că trebuie să te culci pe o ureche!

Nimănui nu-i place să i se bage pe gât produse pe care tu vrei să le cumpere! Dacă cineva va fi interesat de ceea ce vinzi, cu siguranță va cumpăra, dar lasă-l mai întâi să arunce o privire, să se învârtă puțin și fii sigur că dacă vrea să cumpere, o va face! Dar nu te arunca în fața lui pentru asta! Lasă-l pe el să decidă!

În doar 140 de caractere te poți încadra fără să prescurtezi orice cuvânt, mai ales pentru că altfel ai putea deranja publicul sau poate că unii dintre ei nu înțeleg limbajul „de Internet”.

Acestea sunt doar câteva sfaturi, cred eu, utile pentru cei care administrează conturi de business pe Twitter. În același mod se pot aplica și pe alte platforme sociale, cu mici adaptări. Un articol folositor pe care l-am citit aici, tradus și periat pentru ca românul să fie și el ca afară! 🙂

Succes!

3 comentarii


  1. // Răspunde

    Bune sfaturile si chiar ar trebui ca unele companii si ziare, dar nu numai, sa ia aminte le acestea, deoarece unii oameni care sunt in spatele conturilor chiar deranjeaza cu subiectivitatea lor si cu unele remarci nepotrivite pentru o companie/ziar.


  2. // Răspunde

    Aici vin dezavantajele folosirii twitter-ului, dar are si unele avantaje.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *