Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.
DIGI WiFi Direct Login – serviciul ce a fost anunțat de către RCS-RDS cu ceva timp în urmă. E proaspăt și toată lumea vorbește despre el.
În teorie, serviciul trebuie să permită conectarea la Internet prin WiFi astfel încât conexiunea să se facă imediat, fără a mai fi nevoie de autentificare web – așa cum se face în cazul hotspot-urilor DIGI WiFi 2.4 Web Login.
Mai exact, pe telefoanele cu Android, în momentul când vă aflați în raza unui router wireless al RCS-RDS (DIGI) va trebui să vă conectați la rețeaua Digi WiFi 2.4 Direct Login și să completați următoarele date, în momentul conectării:
– metoda EAP: PEAP
– autentificare faza 2: GTC (sau niciuna)
– identitate: <numele de utilizator>
– parola: <parola contului>.
Pe telefoanele cu iOS este necesară doar completarea numelui de utilizator și a parolei.
Numele de utilizator și parola se creează în pagina Contul meu Digi, după ce vă conectați cu contul DIGI, urmând meniul Servicii > Digi Wi-Fi.
După crearea datelor de conectare, acestea vor putea fi folosite atât la autentificarea web (dacă vă conectați la Digi WiFi 2.4 Web Login) cât și la autentificarea directă de care am zis mai sus.
Problema cu acest serviciu este că nu funcționează. După ce, inițial, RCS-RDS îmi comunica telefonic că serviciul este disponibil doar angajaților, acum există anunț oficial, disponibil pe site-ul web al companiei. Cu toate astea, conectarea nu se efectuează, chiar dacă negocierea inițială pare că s-ar face cu succes. Până când și RCS-RDS va realiza acest lucru ar fi o idee ca bloggerii autohtoni să testeze serviciul înainte de a scrie despre el.
Ca idee, în urma discuției telefonice cu RCS-RDS, numărul de sesizare pentru problema de mai sus este 22741628xx (ascuns parțial din motive de securitate).
Părerea mea.
Mai jos aveți lista cu specialiștii ce au scris despre DIGI WiFi Direct Login, fără a-i testa funcționalitatea:
http://www.nwradu.ro/2013/03/hotspot-urile-digi-wifi-pregatesc-ceva-nou/
http://www.idevice.ro/2013/03/25/digi-wi-fi-poate-fi-utilizat-mai-usor-conform-rcs-rds/
http://hdsatelit.blogspot.ro/2013/03/reconectare-automata-la-digi-wi-fi.html
http://www.computerblog.ro/business/telecom/reteaua-wifi-permite-autentificarea-automata.html
http://www.informatiadebihor.ro/actualitate/7972-conectare-mai-uoar-la-digi-wi-fi.html
și alții…
UPDATE 30.03.2013 19.25: Conform testelor realizate împreună cu @rostefan, se pare că acum funcționează. Sau cel puțin prin stațiile de metrou funcționa atunci când am testat. Dacă aveți probleme cu conectarea la DIGI WiFi Direct Login, vă rog să lăsați un comentariu la acest articol, în care să precizați ziua, ora și locul unde ați încercat conectarea. Mulțumesc!
UPDATE 29.03.2013 10.30: Conform RCS-RDS, pe telefoanele iPhone serviciul DIGI WiFi Direct Login NU va funcționa, probabil din cauză că acestea nu știu să facă autentificarea cu unul din protocoalele necesare conexiunii DIGI. Aștept actualizarea paginii RCS-RDS cu această informație.
Nu ma pot conecta la digi wi fi cu telefonul sony z5. Imi apare semnul de wi-fi cu semnul mirarii (!), si nu se conecteaza. Cu telefonul anterior sony m2 m-am conectat fara probleme.
Încearcă să te conectezi și în altă locație, poate e doar o problemă cu wirelessul respectiv. Verifică și că ai setat utilizatorul și parola, conform instrucțiunilor de aici: http://www.rcs-rds.ro/digi-wifi sau aici (PDF cu instrucțiuni pentru telefoanele cu Android): http://www.rcs-rds.ro/resources/doc/RECONECTARE_AUTOMATA_DIGI_WI-FI-ANDROID.pdf
you don’t have permission to access /wipublic/on this server
403 forbidden…primesc eroarea asta de fiecare data cand incerc sa intru pe net prin digi wifi..pe alt pc se conecteaza fara probleme. am reinstalat windows-ul dar fara succes eroare persista. chiar si cu telefonul pot sa ma conectez..
Nu merge. Eram azi in sediul RCS RDS- Constanta, si am zis hai sa intru pe wifi. Telefonul meu Nokia 1320 a descoperit DIGI WIFI direct login si digi wifi 2.4-parca, am scris user-ul si parola-cum m-au sfatuit tipele de acolo, am incercat si cu contul wifi pe care tocmai mi-l facusem ,la care am dreptul gratuit, DAR IN ZADAR! Raspunsul telefonului- conectare nereusita. Au mai incercat inca doua functionare de acolo- de la relatii cu clientii, IN ZADAR.Nimeni nu stia de ce nu merge…..Asta e!
nu merge mincinosi
Nu merge…am incercat cu ipad mini si iphone in statiile de metrou Unirii, Izvor, Eroilor, Politehnica si Lujerului (05.06.2013 ora 11:00)
Bun, si in curand ce am de facut ? Sa-mi cumpar un PC si sa-l car cu mine ca sa mi se conecteze smartphoneul prin el la wifi RDS din metrou ? Nu e cam mare bataia de joc ? Nu ar fi fost mai simplu sa al lase cum era, bagi user si parola si merge ? De ce am mereu impresia ca firmele se distreaza pe seama noastra, a consumatorilor, care suntem un fel de cobai care stau si le testeaza toate prostiile ? E o parere perosnala, nimic mai mult…
O alta solutie pentru Android ar fi sa instalati aplicatia DIGI WIFI Authenticator din Play Store. Aplicatia face autentificare automat pe hotspot-urile care necesita web login si functioneaza si pe versiuni de Android mai mici de 4.
Enjoy!
Ai dreptate, aplicația respectivă o foloseam și eu până când au lansat acest serviciu. Am uitat să scriu despre ea în acest articol și mi-am adus aminte acum. 🙂
Însă dorința mea era să mă conectez la Direct Login deoarece mi se pare mai eficient și mai rapid. Pentru cazurile în care serviciul de la Digi nu funcționează, DIGI WiFi Authenticator este cea mai bună soluție pentru conectarea la DIGI Wifi Web Login!
Mă nene, de fiecare dată când mă conectez la hotspot-u’ de la metrou, acas’ când ajung mă trezesc cu „Error 691” pe cap.
Eu am testat Digi WiFi la metrou şi mi-a mers de fiecare dată. A, şi n-am scris despre asta. 🙂
Cred că ai citit pe sărite. Eu mă refer la un anumit serviciu. Tu sigur te-ai conectat la Direct Login? Sau la Web Login?
N-am citit pe sărite. Am încercat Web Login-ul. Am intrat de pe iPhone şi m-a pus să scriu username-ul şi parola în browser (nu asta înseamnă Web Login?). Ultima oară când am încercat asta, ce-i drept, a fost săptămâna trecută.
Nu.
Într-adevăr, am testat și eu azi și nu merge. Anunțul lor este oficial și scrie în text faptul că asta susțin ei. Toată lumea știe câtă încredere poți avea în RCS 🙂
Nu e vorba de încredere aici, ci de profesionalism. Întâi verifici informația şi abia apoi scrii. Dar noi suntem bloggeri, nu știm noi de-astea… 😉