Category: Editorial (page 1 of 29)

Probleme pe autostradă. M-am întors în București cu platforma

Anul ăsta este primul an, după foarte mulți, în care nu am ajuns la mare de ziua mea, în fiecare zi fiind ploi, furtuni, vânt puternic, cod roșu, portocaliu și #MUIEPSD…

Am zis să profit de ziua liberă făcută cadou de Statul Gargamel Paralel Român și am plecat spre mare. Împreună cu mine au mai venit 3 persoane – niște puști care voiau să îi las în Costinești. Pentru că, de obicei, alimentez de la Rompetrol, prima oprire am făcut-o la kilometrul 66, unde am stat aproximativ 10 minute. Înainte să plec mai departe, am încercat să pornesc motorul, însă fără succes. Învârtea, dar nu pornea. Am zis că poate e doar o întâmplare, așa că am mai încercat o dată și… fericire! A pornit!

Cu toate că a pornit, mi-a rămas aprins, pe bord, martorul , ceea ce înseamnă că ceva nu e bine. Am zis să verific codul din calculator la următoarea oprire. Prin urmare, mi-am continuat drumul către kilometrul 88, acolo unde mă aștepta un prieten și unde urma să fac plinul. Am conectat interfața OBD și, așa cum nu se putea mai bine, codul de eroare era:

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction Read

Pe românește, „crankshaft” înseamnă „arbore cotit” iar eroarea este, de cele mai multe ori, dată de un senzor defect. Am curățat eroarea din calculator și am încercat să pornesc motorul. După mai multe încercări, mașina se încăpățâna să rămână la kilometrul 88. Observându-mă că mă chinuiam cu mașina, un puști se apropie și mă întreabă: „Aveți probleme cu mașina? Vă pot ajuta cu ceva? Și nouă ni s-a stricat mașina”. Era evident că un defect electronic nu are rezolvare pe loc, așa că îi mulțumesc pentru intenție.

După câteva telefoane, ceva nervi și înjurături corecte din punct de vedere gramatical mașina a pornit. Evident că, în tot timpul ăsta, cei 3 puști erau total blocați de situație și nu au scos niciun cuvânt. Stabilesc cu prietenul să mergem aproape unul de celălalt, pentru ca, în caz că problema se repetă, să îi pot muta pe cei 3 la el în mașină ca să își continue drumul.

Cu motorul pornit plecăm mai departe. La kilometrul 112 (ironic, nu?), fiind pe banda 2 după ce am făcut o depășire, la 120 km/h motorul se oprește! Profit de ocazie că pe banda 1 nu se afla nicio mașină și apuc să trag mașina pe banda de urgență. De data asta îmi era clar: nu-mi mai puteam continua drumul iar mini-vacanța ce plănuisem s-o petrec la plajă era compromisă. Mut cei 3 puști în cealaltă mașină și pleacă mai departe, eu rămânând acolo ca să încerc să pornesc mașina, în ideea că aș putea ajunge măcar până în Fetești, la un service. Era aproape de ora 23:30.

Pregătit sufletește pentru o staționare destul de lungă, cu triunghiul reflectorizant amplasat regulamentar, în spatele mașinii, am pus mâna pe telefon și am căutat metode de a ieși din situația în care mă aflam. În timp ce așteptam, în fața mea se oprește o platformă. Coboară un bărbat și mă întreabă dacă am nevoie de ajutor cu o platformă. Îi mulțumesc și îi spun că momentan aștept să văd dacă am altă variantă, îi cer o carte de vizită și îi spun că îl sun, dacă nu rezolv nimic. În timp ce pleca, observ că pe platformă se afla mașina puștiului ce mă întrebase, cu doar câteva zeci de kilometri în urmă, dacă mă poate ajuta cu ceva.

După aproximativ 15 minute, când era 100% clar că nu am ce face, sun platforma și rog să fiu transportat în București.  La telefon îmi răspunde bărbatul ce oprise mai devreme, despre care am aflat, ulterior, că este chiar cel care deține firma de tractare. După alte 30-40 de minute, sosește platforma.

Destinația: service auto OTS 8 din București. Costul platformei: 550 de lei.

Dacă aveți vreodată nevoie de platformă, puteți apela 0762657170. Din ce am înțeles de la șofer, tractează de oriunde, nu doar de pe A2 iar firma este din Fetești.

La ora la care scriu articolul mașina este reparată și am luat-o din service. Mai exact, senzorul de turație arbore cotit a fost înlocuit.

Când am decis să scriu acest articol, mi-a venit o idee despre care nu trag speranțe că se va materializa prea curând: de ce nu ar putea Statul Român oferi servicii de tractare pe autostradă, la prețuri mult mai avantajoase? Ar putea, de exemplu, să ofere tractarea către cel mai apropiat service sau posibilitatea de a te tracta înapoi în București/Constanța. Ar oferi un fel de serviciul de tractare, dar într-o variantă limitată, pentru un strict necesar. În felul ăsta, ar aduce bani la buget și ar putea repara gropile din asfaltul de o calitate mizerabilă, mai ales cel din primii 35 kilometri…

Coaliția pentru Familie nu gândește eficient

Dacă nu trăiești într-o peșteră sau dacă nu te-ai născut ieri, este imposibil să nu știi despre Coaliția pentru Familie și despre cea mai cunoscută inițiativă a lor, care a strâns 3 milioane de semnături.

Este vorba despre (re-)definirea articolului 48 din Constituția României, alineatul 1 („Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor”). Ce-i deranjează pe deranjații de la CpF este termenul „soți”, ce nu definește clar dacă e vorba despre un bărbat și o femeie, două femei, doi bărbați sau (cine știe?) poate chiar mai multe persoane…

evolution

Motivele invocate sunt preponderent religioase și cu referire la moralitate. Nu există argumente bazate pe studii reale și incontestabile cu privire la efectele creșterii copilului într-un cuplu heterosexual față de cuplul homosexual. Trecând peste penibilitatea argumentelor și lipsa legăturii lor cu realitatea, CpF refuză să privească pragmatic avantajele căsătoriei între persoane de același sex și ale parteneriatului civil – ambele fiind două mari probleme ce deranjează această „inițiativă civică”.

Dincolo de orice argument de bun simț care să anuleze ceea ce CpF susține, această inițiativă civică a omis un lucru din logica lor și-așa destul de strâmbă. Mai exact, nu au luat în considerare factorul psihologic. Un cuplu homosexual, asemeni unui cuplu heterosexual (indiferent dacă sunt căsătoriți sau trăiesc în parteneriat civil), are mai multe șanse de a nu încălca angajamentul de conviețuire (în orice formă ar fi aceasta) prin simplul fapt că a locui împreună sau a te căsători este, în sine, un pas important în viață, pas pe care nu vrei să-l regreți mai târziu. Cel puțin la început, legalizarea căsătoriei sau parteneriatului civil între persoane de același sex vor fi privite ca un moment mult așteptat de care cuplurile vor dori să se bucure cât mai repede și să îl păstreze cât mai mult. Eventual, vor putea lua credit pentru casă, contribuind la economia țării și la dezvoltarea imobiliară. Un efect imediat va fi reducerea numărului relațiilor sexuale extra-conjugale, implicit scăderea riscului de contractare a unor boli cu transmitere sexuală.

Conform Institutului Național de Statistică, în 2016 au fost 133183 căsătorii și 30497 divorțuri. Toate acestea fiind cupluri heterosexuale, conform legii actuale. Numărul de copii rezultați din cuplurile implicate în aceste divorțuri a fost de 17600. Iată cum, din cupluri heterosexuale, căsătorite, aproximativ 10% din copiii născuți în același an (≅189.000) au ajuns să împartă sărbătorile între părinți. Unde este moralitatea aici?

În timp ce există destule studii despre impactul negativ al divorțului asupra copiilor, nu este demonstrat științific că viața într-o familie homosexuală ar influența negativ copiii acesteia. În loc să își ocupe timpul cu spălarea pe creier a populației habotnice și/sau slab ori deloc informate, CpF ar putea să-și canalizeze atenția asupra consilierii cuplurilor aflate în dificultate (deci, familiilor pentru care această inițiativă civică militează) și să scape următoarele zeci de mii de copii nevinovați de riscul de a rămâne în îngrijirea unui singur părinte.

  1. What would gay marriage mean for the kids? – The New York Times
  2. How divorce affects children – Emery about children and divorce

Ploaia înghețată nu e un desert

Freezing rain în limba lui Shakespeare sau, pe românește, ploaia înghețată nu este nimic altceva decât precipitație foarte rece ce îngheață atunci când ajunge în contact cu orice suprafață – copaci, sol etc.

Titluri bombastice despre acest fenomen nu au întârziat să apară, publicațiile quality anunțând imediat ravagiile pe care freezing rain le face în Capitală: tramvaiul 41 a fost complet blocat iar Aeroportul Otopeni a fost închis. În plus, spre deosebire de restul anului (când circulația se desfășoară impecabil în București), circulația tramvaielor a fost dată peste cap. Practic, tot orașul este blocat cu siguranță din cauză că autoritățile au fost luate prin surprindere, probabil și din cauză că autoritățile nu știu să interpreteze o hartă meteo pe care duamna nu a terminat-o de colorat.

Zic să ne liniștim: vremea bună vine – asemeni tramvaiului suspendat, asfaltului care nu cedează după ce s-a topit zăpada, traficului lejer și consolidării clădirilor cu risc seismic – de la 1 aprilie.

Consilierul Primarului General Gabi Firea

De ceva timp aștept revoluția în materie de trafic pe care Gabriela Firea a promis-o în campanie și din cauza căreia am fost blocat pe pagina sa de Facebook – pentru că am îndrăznit să-i aduc aminte, după fix 6 luni, ce a promis în campanie, comentând cu linkul către înregistrarea video de pe DIGI24.

Cu fix un an în urmă îi recomandam primarului general să gândească logic și, cel mai important, eficient, pentru ca traficul în Capitală să nu fie un coșmar și să poată începe, în cele din urmă, revoluția promisă. Adică, îi recomandam, într-un articol intitulat „Firea, nu fi rea!” (articol trimis atât pe Facebook, prin mesaj, către pagina Gabrielei Firea, cât și prin email la adresa ce mi s-a oferit în urma discuției – gabifireaprimargeneral{{la}}pmb{{punct}}ro) să cumpere 100 de autobuze electrice, în locul celor poluante, la mâna a doua sau nu. Surprize-surprize, vorba Zânei! Ghici ce surprize ne pregătește Gabriela Firea!? În articolul de pe DIGI24, intitulat „Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de autobuze electrice care să circule în zona centrală”, ce poate fi găsit aici, aflăm că recomandarea de acum un an a fost luată în considerare și, cel puțin la nivel declarativ, va fi pusă în practică.

„Prin dotarea RATB cu un număr maxim de 100 de autobuze urbane electrice, cu podea total coborâtă, care vor fi dotate cu baterii de acumulatori şi baterii de supercapacitori, se va realiza reducerea noxelor în centrul municipiului Bucureşti, deoarece autobuzul electric este „zero” emisii poluante şi, de asemenea, tracţiunea electrică oferă un mers silenţios, fără şocuri la demaraj şi la frânare şi, practic, se reduc zgomotul şi vibraţiile în zona centrală, se va asigura creşterea calităţii, respectiv aplicarea planului de calitate a aerului, conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă şi reducerea impactului asupra mediului prin aplicarea acestui obiectiv operaţional”

Sursa: DIGI24. Evidențierile îmi aparțin.

Doamnă Firea, nu vă cer salariu de consilier – sunt sigur că aveți mai multă nevoie de bani decât mine. Nu știu cine, cum, de ce sau când v-a dat ideea asta. E posibil să fie doar o pură coincidență și să aflăm că gândim la fel. Apropo… Cu cine faceți banking?

Să fie cum am zis eu și cum ziceți în articolul mai sus menționat și să avem un aer curat și mai puțin zgomot nu doar în centrul Capitalei, ci în toată Capitala. Și să faceți și revoluția aia în trafic. Până atunci, vă rog să notați că în urmă cu 2 zile era să fiu omorât de pantograful unui tramvai, pantograf ce – spre norocul meu – a căzut pe capota mașinii din fața mea. Cum s-a întâmplat? Nu știu, dar la RATB trebuie să intrați cu tancul și să faceți revoluție printre tramvaie, autobuze și troleibuze ruginite. E musai!

Haideți să demitem primarii! București, fără ei

Da, se poate! Putem demite primarii. Este puterea pe care noi – cetățenii acestui oraș – o avem: organizarea unui referendum în urma strângerii de semnături pentru demiterea Primarului General, primarilor de sector și dizolvarea Consiliului General al Capitalei.

Dacă și tu ești nemulțumit de primarul tău, de primarul general sau de consiliul general al municipiului București, intră pe site-ul București fără ei, descarcă formularele, scoate-le la imprimantă și strânge semnături! Este nevoie de semnăturile a cel puțin 25% din totalul persoanelor cu drept de vot din sector (pentru demiterea primarului de sector) sau Capitală (pentru demiterea primarului general sau dizolvarea consiliului general) pentru ca referendumul să aibă loc.

Mai multe detalii, cât și motivele pentru acest referendum (dacă nu ai deja), găsești pe www.bucurestifaraei.ro.

Hai, că se poate!

„Referendum pentru capitală, pentru curățenie morală”

Comunicat – Referendum demitere primari București

Grupurile de iniţiativă civică ” București Fără Ei”, ”#Rezistența”, ”Salvați Parcul Tineretului” și ”Giurgiului” anunță demararea campaniei pentru strângerea de semnături în vederea organizării unor referendumuri de demitere a primarului general – Gabriela Firea, a  primarilor de sector și de dizolvare a Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

Acest demers e motivat de starea actuală a Bucureștiului, care e departe de promisiunile făcute de către Gabriela Firea și ceilalți primari în campania electorală. Potrivit statisticilor Eurostat, zona București-Ilfov are un PIB/locuitor comparabil cu al celor mai bogate zone din Europa Occidentală, peste regiunea Berlinului sau a Romei, dar haosul, mizeria și praful din București ne arată o  administrație incompetentă, care disprețuiește interesele bucureștenilor.

Lista de motive este una lungă și crește aproape zilnic. Bucureștiul este cea mai poluată capitală din Europa. Avem un trafic infernal, condițiile din spitale sunt deplorabile, reabilitarea  seismică și termică durabilă este o iluzie. Nu există transparență administrativă în ce privește  cheltuirea banului public. Bugetul Primăriei Capitalei nu reflectă nevoile cetățenilor, iar puzderia de firme nou înființate de Primăria Capitalei, fără o fundamentare economică, ne arată că nu au de gând să slujească interesul public.

Potrivit  Legii administrației publice locale nr. 215/2001 cu modificările ulterioare, referendumul de demitere se poate organiza urmare a solicitării a peste 25% dintre alegătorii înscriși pe listele electorale. În București, pentru referendumul de demitere a doamnei Gabriela Firea, vor fi necesare peste 465 000 semnături, cu mult peste cele 240 000 de voturi pe care dna Firea și PSD-ul le-au primit la alegerile locale. Realitatea este că 86% dintre bucureștenii cu drept de vot nu au votat cu Gabriela Firea.

Acțiunea noastră este un proiect cetățenesc pe bază de voluntariat. Oricine dorește să se implice este invitat  să ni se alăture, descărcând formularele pentru strângerea de semnături de pe site-ul nostru. În curând, vom instala în mai multe zone din capitală corturi pentru strângerea de semnături.

”București Fără Ei” s-a născut și ca reacție la evenimentele politice din ultima vreme, care ne arată clar că actuala putere politică dărâmă statul de drept. Este vremea să  spunem răspicat ”STOP!”, să nu mai tolerăm abuzul, hoția și niciun derapaj de la principiile democratice, este vremea cetățenilor și avem la îndemână acum un singur instrument, însă cel mai reprezentativ și democratic: referendumul.

Vom începe cu Bucureștiul.

Older posts

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑