Category: Editorial (page 2 of 29)

Haideți să demitem primarii! București, fără ei

Da, se poate! Putem demite primarii. Este puterea pe care noi – cetățenii acestui oraș – o avem: organizarea unui referendum în urma strângerii de semnături pentru demiterea Primarului General, primarilor de sector și dizolvarea Consiliului General al Capitalei.

Dacă și tu ești nemulțumit de primarul tău, de primarul general sau de consiliul general al municipiului București, intră pe site-ul București fără ei, descarcă formularele, scoate-le la imprimantă și strânge semnături! Este nevoie de semnăturile a cel puțin 25% din totalul persoanelor cu drept de vot din sector (pentru demiterea primarului de sector) sau Capitală (pentru demiterea primarului general sau dizolvarea consiliului general) pentru ca referendumul să aibă loc.

Mai multe detalii, cât și motivele pentru acest referendum (dacă nu ai deja), găsești pe www.bucurestifaraei.ro.

Hai, că se poate!

„Referendum pentru capitală, pentru curățenie morală”

Comunicat – Referendum demitere primari București

Grupurile de iniţiativă civică ” București Fără Ei”, ”#Rezistența”, ”Salvați Parcul Tineretului” și ”Giurgiului” anunță demararea campaniei pentru strângerea de semnături în vederea organizării unor referendumuri de demitere a primarului general – Gabriela Firea, a  primarilor de sector și de dizolvare a Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

Acest demers e motivat de starea actuală a Bucureștiului, care e departe de promisiunile făcute de către Gabriela Firea și ceilalți primari în campania electorală. Potrivit statisticilor Eurostat, zona București-Ilfov are un PIB/locuitor comparabil cu al celor mai bogate zone din Europa Occidentală, peste regiunea Berlinului sau a Romei, dar haosul, mizeria și praful din București ne arată o  administrație incompetentă, care disprețuiește interesele bucureștenilor.

Lista de motive este una lungă și crește aproape zilnic. Bucureștiul este cea mai poluată capitală din Europa. Avem un trafic infernal, condițiile din spitale sunt deplorabile, reabilitarea  seismică și termică durabilă este o iluzie. Nu există transparență administrativă în ce privește  cheltuirea banului public. Bugetul Primăriei Capitalei nu reflectă nevoile cetățenilor, iar puzderia de firme nou înființate de Primăria Capitalei, fără o fundamentare economică, ne arată că nu au de gând să slujească interesul public.

Potrivit  Legii administrației publice locale nr. 215/2001 cu modificările ulterioare, referendumul de demitere se poate organiza urmare a solicitării a peste 25% dintre alegătorii înscriși pe listele electorale. În București, pentru referendumul de demitere a doamnei Gabriela Firea, vor fi necesare peste 465 000 semnături, cu mult peste cele 240 000 de voturi pe care dna Firea și PSD-ul le-au primit la alegerile locale. Realitatea este că 86% dintre bucureștenii cu drept de vot nu au votat cu Gabriela Firea.

Acțiunea noastră este un proiect cetățenesc pe bază de voluntariat. Oricine dorește să se implice este invitat  să ni se alăture, descărcând formularele pentru strângerea de semnături de pe site-ul nostru. În curând, vom instala în mai multe zone din capitală corturi pentru strângerea de semnături.

”București Fără Ei” s-a născut și ca reacție la evenimentele politice din ultima vreme, care ne arată clar că actuala putere politică dărâmă statul de drept. Este vremea să  spunem răspicat ”STOP!”, să nu mai tolerăm abuzul, hoția și niciun derapaj de la principiile democratice, este vremea cetățenilor și avem la îndemână acum un singur instrument, însă cel mai reprezentativ și democratic: referendumul.

Vom începe cu Bucureștiul.

#WorldAgainstCorruption – From Romania to the world

De la România, pentru lumea întreagă. 12 februarie 2017, 18:00 GMT.

References:

Art of protest • https://www.artofprotest.ro/

World Against Corruption • https://www.facebook.com/worldagainstcorruption/

Firea, nu fi rea!

RATB - noapteaPrimarul General, Gabriela Firea, a anunțat joi, 30 iunie 2016, că a decis ca RATB să organizeze „în regim de urgență” achiziționarea a 200 de autobuze second-hand, cu normă de poluare de cel puțin Euro 4.

Pe lângă faptul că, în declarația sa, spune că norma Euro 4 este „de 2-4 ani”, deși a fost introdusă în ianuarie 2005, costul unei astfel de achiziții se ridică la 200.000€/autobuz, adică 100 milioane € pentru toate cele 500 de autobuze incluse în planul de achiziții pentru 2016 și 2017 (200 în 2016 și 300 în 2017).

În aprilie 2015, RATB a introdus în circulație, în probe, autobuze electrice de la 2 companii: Škoda (Cehia) și BYD (China). Prețul unui astfel de autobuz este de 400.000€. Având în vedere că București este una dintre cele mai poluate capitale europene, decizia Primarului este în contradicție cu logica. În primă fază, suma de 40 milioane € (pentru cele 200 de autobuze) ar putea fi folosită pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice, care să fie introduse pe liniile care circulă în plin centrul Capitalei și inelul principal. În acest fel s-ar reduce gradul de poluare a aerului dar și poluarea fonică, autobuzele electrice fiind mult mai silențioase ca cele utilizate în prezent. În plus, autobuzele electrice sunt dotate cu aer condiționat, lipsa acestuia fiind principalul motiv pentru care mulți călători evită folosirea transportului în comun! De asemenea, Primarul General nu a specificat dacă autobuzele second-hand vor fi dotate cu aer condiționat.

 În data de 27 mai 2016, pe blogul personal, Gabriela Firea spunea:

În ceea ce privește RATB, cea mai mare problema este subfinanțarea, regia are nevoie de bani pentru reparații.

În prima ședință a Consiliului General voi propune o rectificare de buget astfel încât toate autobuzele să fie reparate, teoretic sunt 1000 de mașini, practic, în trafic doar 650—690.

Dacă sunt toate mașinile în circulație, bucureștenii nu vor mai aștepta zeci de minute în stațiile RATB, iar angajații își vor putea respecta programul.

Tot în acest sens, după ce se va face o evaluare financiară, RATB va trebui să primească buget și pentru achiziționarea a 100 — 200 de autobuze noi.

Sursa: gabriela-firea.ro

Se pare că vorba din campanie nu se potrivește cu cea de după alegeri iar doamna Primar a uitat de promisiunile făcute în acea perioadă. Poate ne explică doamna Primar cum justifică achiziționarea autobuzelor la mâna a doua, „cu normă de poluare de cel puțin Euro 4”, în situația în care poluarea este o problemă foarte importantă pentru București și faptul că „noile” autobuze cumpărate la mâna a doua vor necesita, într-un timp scurt, reparații, gradul de uzură fiind, evident, mai mare decât cel al unor autobuze noi.

Dacă mai punem în calcul și propunerea exotică de a instala aer condiționat pe cele 350 de autobuze-saună (din totalul de 700 de autobuze aflate în circulație), cheltuielile se suplimentează cu 3.500.000€, bani pe care noi toți, locuitorii Capitalei, îi vom plăti din buzunar.

Până la noi declarații, vă urez succes în plimbările prin una dintre cele mai poluate capitale europene! Noi să fim sănătoși!

ACTUALIZARE:

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „METROU UȘOR”

Referitor la declarația doamnei primar Gabriela Firea, în urma întâlnirii cu domnul Radu Paul Orzata – director general RATB, privind achiziția a “200 de autobuze second hand, nu mai putin de euro4, adica de 2,3,4 ani”, Asociația “Metrou Ușor” a trimis un punct de vedere PMB si RATB si a emis si comunicatul de presa urmator:

http://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=125810

Surse de informare:

Marea lehamite

Hai să îi înțelegem pe cei aproximativ 67% bucureșteni care nu au votat! O mare parte dintre ei chiar nu avea disponibil timpul necesar să se revergoreze după o noapte în „Centrul Vechi“, să posteze pe Facebook invitația moka/biletul la Diamond Circle de la concertul M5, să facă niște selfiuri cu outfitul de concert, să caute pe YouTube cel mai cunoscut hit al trupei, să îl mai și posteze pe FB…
Votat alegeri locale 2016Când să mai mergi la vot?
Păi, haștagurile pe Instagram credeți că se pun singure? Nu e nici cool, nici marfă să votezi cu toți boșorogii, boss!
Plus că nici nu ai unde să îți lași mașina.

Și să nu uităm… „Mă piș pe el de vot“.

#unitisalvam #Colectiv #puiemonta #salvatirosiamontana #PSDsiPNLaceeasimizerie #revolutie

În rest… Așteptăm următorul event pe FB cu ceva revoluție, la care să dăm „Going“ doar pentru că dă bine pe profil. Și să vadă și prietenii că avem viață și activitate sociale.

Români care ne fac cinste: Marius Iana

linie-tricolor

România are, în prezent, cu aproximativ 5 milioane de locuitori mai puțin, față de cât avea în 1989. Numărul de locuitori ai țării noastre este, de atunci, în continuă scădere.

Fie că sunt plecați imediat după evenimentele din decembrie 1989, fie că au plecat mai târziu, se pare că nu se mai întorc. Plecați pentru a-și găsi un loc de muncă bine plătit, românii trimit în țară, anual, aproximativ 3,4 miliarde de dolari, cei mai mulți bani venind din Italia, Germania și Spania. Dincolo de aceștia sunt românii care au ales să își continuie viața aici, pe plaiurile mioritice.

Astăzi, de Ziua Tricolorului („Ziua Drapelului Național”), am ales să scriu despre România, români și dragostea acestora față de țara unde s-au născut și locuiesc. Așa am ajuns să cunosc un om deosebit, cu o pasiune sinceră și demnă de luat ca exemplu de atitudine și caracter de către toți românii, de aici și de peste granițe.

Marius Iana este un tânăr de 26 de ani, din Alexandria, cu o pasiune și o iubire sinceră față de România. L-am întâlnit în București, la un joc de evadare. Am aflat despre pasiunile lui, printre care și aceea de a străbate România în lung și-n lat, pentru a fotografia 52 de imagini, exact câte sunt în pachetul de cărți de joc pe care și l-a cumpărat dintr-un magazin de suveniruri. Fiecare carte din pachet prezintă câte o imagine cu o atracție turistică a țării noastre, iar Marius le-a vizitat aproape pe toate și a ales să promoveze astfel România, cu locuri frumoase ce merită văzute, nu doar de către turiștii străini, ci și de către români!

marius-iana-carti-poze-romania  marius-iana-carti-poze-romania-nevizitate

marius-iana-carti-poze-romania-caru-cu-bereDintre toate locurile pe care le-a fotografiat lângă cartea reprezentativă, Marius are un singur loc care nu îi place: felinarul de la Caru’ cu Bere din București, acoperit astăzi de o copertină urâtă. Se arată dezamăgit de „transformare” și spune că ar fi vrut să prindă același unghi ca în imagine, însă copertina l-a împiedicat și nu a putut surprinde ideea imaginii de pe cartea de joc.

marius-iana-felinar-caru-cu-bere

România nu este singura pasiune pe care o are. Lui Marius îi place pâinea la țest, ascultă muzica celor de la Subcarpați  și poartă, în permanență, o brățară tricoloră. Marius are și o pagină de Facebook, unde pune bazele unei idei la fel de interesante: Donează haine – un proiect ce are ca scop punerea la dispoziție a unui spațiu virtual, unde cei care au haine pe care nu le folosesc să le poată da mai departe celor care au nevoie de ele.

„Joi seara am fost la Piața Sudului și am dat peste o doamnă foarte în vârstă, care vindea roșii. Urmărindu-i mișcările lente, când lua roșiile de pe tarabă și le punea în pungă, parcă o vedeam pe bunica mea. Bunica mea are 76 de ani și în momentul ăla parcă o vedeam pe ea, cum lua roșiile  din coș și le dădea nepoților ei. Am cumpărat 3 kilograme și i-am lăsat și bani în plus.”

linie-tricolor

Despre Marius Iana puteți afla mai multe detalii chiar de la el, urmărind acest interviu:

Interviul a fost realizat pe 23 iunie 2015. Sunetul nu este de cea mai bună calitate (scuze pentru asta!), dar sper ca mesajul să fi ajuns la voi și să îl dați mai departe.

Pe Marius Iana îl găsiți pe Facebook, tot acolo unde veți găsi și întregul album cu pozele din pachetul cu cărți de joc. Proiectul lui Marius – Donează haine – poate fi găsit dând clic aici.

linie-tricolor

Mulțumesc Truescape pentru că au făcut posibil acest interviu și, nu în ultimul rând, lui Marius, pentru amabilitate și tuturor celor care, citind acest articol și urmărind interviul cu el, simt că iubesc românește!

Older posts Newer posts

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑