by

Firea, nu fi rea!

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


RATB - noapteaPrimarul General, Gabriela Firea, a anunțat joi, 30 iunie 2016, că a decis ca RATB să organizeze „în regim de urgență” achiziționarea a 200 de autobuze second-hand, cu normă de poluare de cel puțin Euro 4.

Pe lângă faptul că, în declarația sa, spune că norma Euro 4 este „de 2-4 ani”, deși a fost introdusă în ianuarie 2005, costul unei astfel de achiziții se ridică la 200.000€/autobuz, adică 100 milioane € pentru toate cele 500 de autobuze incluse în planul de achiziții pentru 2016 și 2017 (200 în 2016 și 300 în 2017).

În aprilie 2015, RATB a introdus în circulație, în probe, autobuze electrice de la 2 companii: Škoda (Cehia) și BYD (China). Prețul unui astfel de autobuz este de 400.000€. Având în vedere că București este una dintre cele mai poluate capitale europene, decizia Primarului este în contradicție cu logica. În primă fază, suma de 40 milioane € (pentru cele 200 de autobuze) ar putea fi folosită pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice, care să fie introduse pe liniile care circulă în plin centrul Capitalei și inelul principal. În acest fel s-ar reduce gradul de poluare a aerului dar și poluarea fonică, autobuzele electrice fiind mult mai silențioase ca cele utilizate în prezent. În plus, autobuzele electrice sunt dotate cu aer condiționat, lipsa acestuia fiind principalul motiv pentru care mulți călători evită folosirea transportului în comun! De asemenea, Primarul General nu a specificat dacă autobuzele second-hand vor fi dotate cu aer condiționat.

 În data de 27 mai 2016, pe blogul personal, Gabriela Firea spunea:

În ceea ce privește RATB, cea mai mare problema este subfinanțarea, regia are nevoie de bani pentru reparații.

În prima ședință a Consiliului General voi propune o rectificare de buget astfel încât toate autobuzele să fie reparate, teoretic sunt 1000 de mașini, practic, în trafic doar 650—690.

Dacă sunt toate mașinile în circulație, bucureștenii nu vor mai aștepta zeci de minute în stațiile RATB, iar angajații își vor putea respecta programul.

Tot în acest sens, după ce se va face o evaluare financiară, RATB va trebui să primească buget și pentru achiziționarea a 100 — 200 de autobuze noi.

Sursa: gabriela-firea.ro

Se pare că vorba din campanie nu se potrivește cu cea de după alegeri iar doamna Primar a uitat de promisiunile făcute în acea perioadă. Poate ne explică doamna Primar cum justifică achiziționarea autobuzelor la mâna a doua, „cu normă de poluare de cel puțin Euro 4”, în situația în care poluarea este o problemă foarte importantă pentru București și faptul că „noile” autobuze cumpărate la mâna a doua vor necesita, într-un timp scurt, reparații, gradul de uzură fiind, evident, mai mare decât cel al unor autobuze noi.

Dacă mai punem în calcul și propunerea exotică de a instala aer condiționat pe cele 350 de autobuze-saună (din totalul de 700 de autobuze aflate în circulație), cheltuielile se suplimentează cu 3.500.000€, bani pe care noi toți, locuitorii Capitalei, îi vom plăti din buzunar.

Până la noi declarații, vă urez succes în plimbările prin una dintre cele mai poluate capitale europene! Noi să fim sănătoși!

ACTUALIZARE:

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „METROU UȘOR”

Referitor la declarația doamnei primar Gabriela Firea, în urma întâlnirii cu domnul Radu Paul Orzata – director general RATB, privind achiziția a “200 de autobuze second hand, nu mai putin de euro4, adica de 2,3,4 ani”, Asociația “Metrou Ușor” a trimis un punct de vedere PMB si RATB si a emis si comunicatul de presa urmator:

http://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=125810

Surse de informare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *