KFC – Kentucky Fried Communism

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


KFCKFC – Kentucky Fried Chicken, lanț de fast-food de care am auzit toți.

De câteva zile (sau mai multe, nu știu exact) franciza română a început o campanie pe Facebook ce presupunea ca toți cei cu numele de Cristi/Cristina și derivatele acestora să își schimbe numele pe Facebook în Crispy, respectiv Crispyna.

Având în vedere că I accept the terms & conditions este, probabil, cea mai mare minciună de pe Internet, puțini știu că raportarea datelor personale false către Facebook încalcă Terms of Service (termenii și condițiile de utilizare a serviciului Facebook). Prin urmare, compania KFC România încalcă acești termeni cu bună știință și încurajează utilizatorii să procedeze la fel.

Responsabilii cu social media ai KFC România se pare că nu au înțeles mare lucru din scandalurile precedente și vor să își mai adauge încă unul pe listă.

KFC has been the target of an ongoing campaign by the animal rights organization PETA, although company executives have protested that the chain is unfairly singled out for criticism. The chain has also been accused by Greenpeace of contributing to the destruction of the world’s rainforests with unsustainably sourced cardboard and paper packaging. In 2012, in China, the company was found to have been buying poultry that had been raised with excessive levels of growth hormone and antibiotics. This resulted in a restaurant boycott by a large number of Chinese through December and January of 2013.

Sursa: Wikipedia

Nu mare mi-a fost mirarea să constat că cel care controlează franciza din România a KFC este Gabriel Popoviciu (zis „Puiu” – ce ironie!), ginerele comunistului Ion Dincă.

Poate de aici se moștenește și atitudinea tipic comunistă, de cenzurare a tot ce nu dă bine, pe care KFC România o practică pe rețelele sociale.

5 Comments

  1. Nu, Șerban, nu este nicio încurajare a încălcării TOS, că nu suntem așa idioți. Nici utilizatorii nu sunt. Sau nu toți, oricum. Hai să ne relaxăm, cred că găsești subiecte mai bune despre care să scrii așa pasional.

    • Vorbind la plural înţeleg că eşti direct implicată în această campanie, prin urmare ar trebui să cunoşti termenii respectivi şi să nu încurajezi încălcarea lor. Şi da! Încurajezi prin poza urcată pe peretele de Facebook, cea care spune „fanii adevăraţi îşi schimbă numele pe Facebook“.

      Utilizatorii nu sunt idioţi, doar nu cunosc contractul pe care l-au semnat în momentul înscrierii pe platforma Facebook, platformă gratuită ce nu reprezintă un drept al nimănui de a o folosi, ci un privilegiu.

      Vezi aici poza 1 și aici poza 2 încurajarea la care fac referire.

  2. Faza cu cenzura e o problemă mare de PR, într-adevăr. Dar a spune că oamenii de la KFC sunt comuniști e de-a dreptul neprofesionist, știi?
    Iar campania e o glumă între un brand cu simțul umorului și fanii lui cu ceva minte care știu să facă diferența între pișcotăreală (fă asta ca să primești asta) și o poantă (haha, crispy sună a Cristi, hai să ne schimbăm numele). Cine vrea își schimbă, cine nu, nu. Hai să ne relaxăm.

    • Ia-o cum vrei, dar (mai în glumă, mai în serios) a lăsa (pe peretele de FB) doar mesaje pozitive „pentru că dă bine” și a le șterge pe cele care critică (constructiv, nu vulgar) tot cenzură se numește. Și știm toți cine cenzurează.
      Campania este o încurajare a încălcării TOS (Terms of Service) și o dovadă de necunoaștere a acestora.

      Dacă tot se dorea o copilăreală de genul ăsta, puteau să explice fanilor să își treacă Crispy / Crispyna în câmpul „Alternate name”. Acolo nu încălcau nimic.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogeri au apreciat: