Lăsați bloggerii să vândă reclame!

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


cookie-consumerSunt sigur că, cel puțin o dată în viață, ați reacționat într-un mod nu tocmai pozitiv atunci când, pe televizor, apărea reclama cu duduia alergând prin iarbă, sărind peste obstacole, făcând șpagatul sau cine știe ce alte acrobații, asta imediat înainte de a vă anunța că „datorită absorbantului X mă simt mai curată și mai protejată”.

Eu, unul, după ce m-am ars de vreo câteva ori, schimbam postul cu mult înainte de duduie, ba chiar imediat cum începea pauza de publicitate. Și asta pentru că nu mă interesează reclamele. Mai nou nu mă interesează televizorul, dar asta e altă poveste… Pe vremea mea, dacă unui produs i se făcea reclamă la televizor, însemna că acel produs nu se vinde. Nu m-ar mira să aflu că și acum e la fel.

Am înțeles din blogosfera autothtonă cum că AdBlock e dracul în persoană și că cine îl folosește merită să ardă în focurile iadului! Sau ceva de genul ăsta…

Explicația ar fi că el – bloggerul – neavând din ce-și cumpăra pâinea, pentru că nu are un venit stabil (uneori nici măcar declarat și impozitat), încearcă să-și strângă bani de-o ciungă afișând reclame sau linkuri de afiliere în articolele în care, de cele mai multe ori, își exprimă păreri plătite deja. Și dacă tu – cititorul – îndrăznești să îl activezi pe dracul în persoană, atunci meriți să fii interzis și să nu ți se mai permită accesul la informațiile prețioase pe care acel blogger le transmite în online. Vax albina!

Spre deosebire de bloggeri, adevărata presă (pentru că are acte pe așa ceva), deși trăiește de pe urma acelorași reclame, nu îți interzice accesul la sursa de informare din spațiul public, dacă schimbi postul când apare duduia cu absorbantul care o face să se simtă curată și protejată.

Eu, de exemplu, urăsc AdBlock probabil în egală măsură cu cât îl urăsc virginele online-ului nostru, care fac spume ca Gangele atunci când aud de el. Eu îl urăsc pentru că, uneori, blochează cod HTML valid, ceea ce îmi dă bătăi de cap atunci când lucrez la câte un site. De aceea am ales să folosesc Ghostery, un program foarte prietenos cu utilizatorul, dar al dracului cu cei care colectează date personale, mai ales cu cei care fac asta fără să te anunțe (așa cum este mina de aur a virginelor mai sus menționate – profitshare.ro). Ghostery există ca extensie de Chrome și poate fi descărcat de pe site-ul oficial.

În plus, dacă vi se pare că un site vă colectează datele personale, fără a vă anunța (deși legislația europeană zice altceva), puteți șterge toate cookie-urile acelui site direct din browser. De exemplu, din Chrome, tot ce trebuie să faceți este să urmați acești pași:

1. Clic pe iconița de lângă URL și apoi pe Site settings

1-site-settings

2. Clic pe All cookies and site data…

2-content-settings

3. Clic pe X din dreptul site-ului pentru a șterge toate cookie-urile de la acel site

3-cookies-site-data

Suplimentar, la pasul 2 puteți să dați clic pe Manage exceptions… și să adăugați site-ul în listă, selectând Block în căsuța care va apărea în dreapta. Site-ul va fi trecut în forma: [*.]numesite.ro, de exemplu: [*.]profitshare.ro, pentru a bloca toate cookie-urile de la profitshare.ro.

Nu uitați să vă exprimați și acordul/dezacordul cu privire la alte reclame, urmând instrucțiunile din acest articol.

2 Comments

  1. La televizor, tocmai din cauza ca unii nu se uita la pauzele publicitare, au inceput sa bage spoturi scurte in timpul evenimentului. La Grecia-Romania ecranul se micsora constant pt a aparea reclame cu cine stie ce produse.

    • Cu toate astea, nu auzi televiziunile smiorcăindu-se către telespectatori, pentru că nu se uită nimeni la reclamele lor și nici nu îmi colectează datele personale, atunci când difuzează reclame. 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogeri au apreciat: