by

Navighează în libertate, fără profitshare

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


cookie-consumerUniunea Europeană a stabilit o lege prin care este reglementată folosirea cookie-urilor de către site-uri, pentru a preveni stocarea datelor personale, atunci când nu este nevoie de ele sau când utilizatorul nu este avertizat și nu are posibilitatea de a interveni asupra acestor date (ștergere, modificare).

Prin urmare, am zis să mă conformez și am adăugat blogului această pagină, unde este explicat modul în care se stochează și se folosesc aceste cookie-uri, cât și posibilitatea de a le șterge permanent, dacă utilizatorul nu este de acord cu acești termeni.

Ce-i drept, nu am stat să analizez fiecare site pe care intru, ca să observ dacă anunță că stochează date personale, însă un site anume mă irită prin agresivitatea cu care își „promovează” serviciile, dar nu atât cât cei care sunt „mesagerii” acestui site. Vorbesc despre profitshare, pe care îl cunosc toți cei care vor să facă un ban „cinstit”, care folosește linkuri de redirecționare pentru afiliere.

Mai simplu – vezi produsul X pe un site partener profitshare, te întorci pe site-ul profitshare și îți iei linkul de redirecționare. Faci spam (sau nu) cu acel link și Gigel, utilizator de Internet, dă clic pe link. Dacă se apucă și cumpără un anume produs de pe site-ul unde a aterizat, tu te-ai ales cu un comision. Deci ai devenit, subit, un mini-agent intermediar de vânzări, fix din fața tastaturii tale.

Treaba asta mi se pare nasoală din (cel puțin) două motive:

  1. site-ul care vinde produsul X ar putea reduce prețul acelui produs cu procentul pe care-l primești tu, dar și alții care folosesc acel tip de linkuri, din afiliere. În felul ăsta, Gigel nu ar mai fi nevoit să strângă cureaua pentru cine-știe-ce produs de ultimă oră, cu preț de salariu pe 10 ani.
  2. profitshare nu anunță utilizatorul (adică pe Gigel, care dă clic pe linkul de afiliere) că îi folosește datele personale, pentru ca o altă persoană să câștige bani de pe urma lui.

În plus, acel cookie este stocat o perioadă de câteva săptâmâni (timp în care Gigel poate mai cumpără câte ceva, deci acea altă persoană mai face câteva comisioane) iar, în regulamentul profitshare, la punctul 4.13, responsabilitatea cu privire la cookies este pasată celui care utilizează linkul respectiv, fără a fi menționat și faptul că obligativitatea anunțării utilizatorului cu privire la folosirea de cookie revine și profitshare.

Dacă, de exemplu, veți bloca toate cookie-urile de la [*.]profitshare.ro, toate acele linkuri nu vor mai funcționa! Ceea ce mi se pare o soluție corectă, până când, înaintea redirecționării, voi fi anunțat că mi se stochează datele personale și voi fi întrebat dacă sunt de acord sau nu cu asta.

Pentru a bloca anumite cookie-uri în browserul Chrome, citiți aici instrucțiunile și aici pentru Firefox. Dacă folosiți Internet Explorer, evoluați! 🙂

Surse: Cookies – European comission

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *