Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


gard-teapaMi s-a pus mie pata, de ceva timp, să îmi cumpăr o cameră foto. Nu, n-am de gând să lansez pagina de Facebook Șerban Păun Photography, așa cum e la modă, atunci când ai un cont pe instagram și îți postezi dumicații cu filtre acolo. Cum nici nu am de gând să îmi iau un DSLR. Rămân clasic și prefer o cameră compactă, point & shoot.

Pentru că online e cel mai ușor mod de a cumpăra, m-am documentat pe ici-pe colo și am ales o cameră modestă ca preț, dar interesantă ca funcții. Mergând direct în magazine nu am rezolvat absolut nimic, pentru că cineva s-a gândit că o cameră foto nu o cumpără oricine, ci doar consumatorbul. Altfel nu-mi explic cum le-aș putea testa, dacă nu sunt funcționale, mai exact niciuna dintre ele, în niciunul dintre magazine nu avea acumulatorul încărcat. Explicația era ori un dat din umeri, ori un „așa a decis conducerea”. Interesantă decizie…

Ajung acasă, îmi aleg furnizorul, fiind cel cu cel mai mic preț din România, dau comanda, plătesc cu cardul, vine produsul, pam-pam! Sunt propitar de cameră compactă!

Cum bine zice zicala „socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg”, am ajuns, în câteva zile, la concluzia că ceea ce am cumpărat nu e tocmai ce mi-am dorit. Și asta pentru că mi s-a dovedit că informațiile de pe site nu erau complete. Mai exact, deși camera filmează HD (720p), sistemul de fișiere și firmware-ul camerei nu permit înregistratea video ce depășește puțin peste 8 minute, indiferent de dimensiunea cardului.

În primul rând nu înțeleg cât de bou poate fi producătorul, încât să ofere o astfel de funcție pe camera foto, dar să nu poată fi folosită. În al doilea rând, de ce nicăieri nu există această informație? De exemplu, am găsit peste tot câte poze poate face cu un card de 4/8/16/etc. GB.

Prin urmare, am contactat magazinul și le-am comunicat că vreau să returnez produsul. Mi s-a promis că voi fi contactat de către un reprezentat „în cel mai scurt timp posibil”. Deși m-am încadrat în cele 10 zile ce-mi dau dreptul legal de a returna produsul, fără nicio explicație, nu știu de ce am impresia că întreg procesul va dura mai mult de atât, mai ales că, telefonic, mi s-a comunicat că îmi voi primi banii înapoi „în maxim 30 de zile de la sesizare”.

Pentru că îmi place treaba făcută eficient, am precizat că, pentru urgentarea procesului, doresc înlocuirea camerei foto cu un alt model. În felul ăsta nu vor fi nevoiți să îmi returneze nici măcar un leu și voi putea primi camera tot atunci când o predau pe cea de care nu sunt mulțumit. Sper eu…

Nu-s foarte încântat de magazinele de genul ăsta, dar, atunci când văd asemenea diferență de preț la magazinele ce au pretenția de a se numi profesioniști, parcă nu-mi vine să le trec pragul. Și oricum, nu cred că aș avea loc de grosimea obrazului care a făcut prețul…

Dragă Altex, mingea e la tine! 😉