by

Scapă de „Online Behavioral Advertising”

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


Dacă ți se întâmplă des să cauți ceva pe Google pentru ca mai apoi să intri pe un site oarecare și să vezi reclame ce au legătură cu căutarea ta, atunci știi ce înseamnă targeted advertising.

Pe românește, asta înseamnă că o anume companie dorește ca reclamele sale să nu fie afișate oricui, ci doar persoanelor interesate de domeniul său de activitate. Ar fi chiar intuil ca reclamele la, de exemplu, motostivuitoare să fie afișate unui tânăr pasionat de jocuri online.

Pentru că v-am mai spus despre cum funcționează reclamele de genul ăsta, m-am gândit că v-ar interesa și cum să scăpați de ele. Iar pentru asta există un site creat special, ce vă oferă posibilitatea dezabonării de la astfel de servicii. Probabil vă întrebați de ce e nevoie să vă dezabonați, din moment ce nu v-ați abonat niciodată. Aici intervine partea interesantă…

În online nu există ideea de abonare, tocmai pentru că prin simpla accesare a unui site vei fi automat „abonat” prin salvarea unui cookie pe calculatorul tău. O soluție rapidă, pentru a te dezabona, poate fi ștergerea tuturor cookies din browser, dar dezavantajul ar fi că le vei șterge și pe acelea în care sunt păstrate datele care te interesează: autentificarea pe platformele sociale (Google Plus, ads-consumer-choicesFoursquare, Twitter, Facebook etc.) sau pe alte site-uri unde te-ai autentificat cu nume de utilizator și parolă.

Dacă ai răbdare și dacă browserul îți permite, poți alege doar cookies relevante pentru tine (conturile de pe site-uri, de exemplu) și le poți șterge pe celelalte. Dacă nu, citește mai departe!

DAA (Digital Advertising Alliance) a creat o unealtă folositoare, cu care îți poți exprima dorința de dezabonare de la reclamele bazate pe interese și care te va dezabona printr-un singur clic. Tot ce trebuie să faci este să intri pe aboutads.info și să accesezi secțiunea Consumer » Consumer Choice Page (aboutads.info/choices). Selectezi toate companiile găsite și apeși butonul Submit your choices. Dacă totul decurge așa cum trebuie, vei fi dezabonat!

ads-target-optout

Poți verifica dacă ai fost dezabonat complet urmând din nou pașii pentru dezabonare, până când secțiunea Companies Customizing Ads for Your Browser afișează „0”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *