Prețul corect

Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


În fiecare sfârşit de săptămână îmi petrec timpul prin diferite localuri din Bucureşti sau alte oraşe.

Cea mai mare parte a localurilor practică preţuri uriaşe, raportat atât la calitatea produselor cât şi la calitatea serviciilor.

De exemplu, o cafea la 12 lei (uneori chiar şi 15 până la 19 lei) mi se pare al dracului de scumpă iar preţul – lipsit de orice bun simţ. O ciorbă amărâtă – 12 lei. Un tricou dintr-un material „bumbac 100%” atât de subţire încât din cârpele cu care şterg podeaua s-ar putea face vreo 10 tricouri – 50 lei. Un plic de zahăr „bonus” la limonada sau cafeaua deja comandate – 0,50 lei. O bicicletă Pegas, din materiale de calitate mediocră – între 1200 şi 1500 lei.

De ce toate astea? Poate pentru că românul plăteşte. Înghite în sec, înjură puţin, dar plăteşte. De ce plăteşte? Pentru că nu e educat în spiritul din vest, nu e învăţat să boicoteze, nu conştientizează că el decide dacă respectiva companie va mai exista pe piaţă sau nu.

Pentru că a plăti cât mai mult îţi conferă o poziţie socială de invidiat. Pentru că ai bani şi nu te fereşti să ascunzi asta. Pentru că banii nu înseamnă nimic pentru tine. Probabil nici calitatea produselor pe care le utilizezi nu înseamnă mare lucru. Dar, hei! Măcar ai plătit o groază de bani!

Când aud de pâine făcută din grâu bulgăresc (evident că preţul e mai mare tocmai din acest motiv) îmi aduc aminte de filmul Blood Diamond (sper să nu mă înşel) unde o ţară exporta mai mult diamant faţă de cât producea. Sunt curios, pe hârtie, cum stă Bulgaria la capitolul ăsta. Şi mai interesant de atât ar fi să controleze cineva vama aia. Pentru că a ţi se întoarce TVA-ul la câteva zeci de TIR-uri cu zahăr şi grâu nu e chiar o picătură într-un ocean. Numa’ zic…

Sursa imaginii: http://teamaltman.com/

5 Comments

  1. Pretul se stabileste in functie de cerere si oferta. Oferta are legatura cu costurile de productie. Pegasul actual este o editie limitata, facuta cu banii economisiti sau imprumutati de o mana de tineri intreprinzatori. Nu au o fabrica, nu sunt finantati de banci. Daca nu va place, nu cumparati. Unora le place cum arata acum, altora cum arata inainte. Stimulati de idee, multi si-au scos vechile biciclete din magazii si le-au pus iar in functiune. Exista biciclete Pegas vechi de vanzare. Sunt ateliere de reconditionare. Cine doreste isi cumpara o astfel de bicicleta, cine nu, nu. Daca va place ideea, dar nu agreati noul model, exprimati-va opinia, aduceti imbunatatiri.
    E bine de citit: http://citynews.ro/eveniment/foto-nemuritorul-pegas-zboara-din-nou-cine-sunt-oamenii-care-i-au-redat-aripile-217484

    • Având în vedere piesele componente, bicicleta nu valorează mai mult de 300-400 lei. În plus de asta, cele mai multe piese sunt din China. Cu 1300-1500 lei prefer să cumpăr o bicicletă cu piese japoneze, cadru din materiale de calitate, şa confortabilă etc.

      Personal văd produsul Pegas din zilele noastre ca o speculă şi nimic altceva. Că sunt români care o cumpără – nu mi se pare ceva nou. Întotdeauna se vor găsi cumpărători. Ştii vorba aia… „nu e de vină cel care cere ci cel care plăteşte”. Mă rog… Suna altfel, dar nu vreau să zici să sunt răutăcios. 😉

      Nu mă interesează povestea din spatele produsului pentru că nu cumpăr povestea ci produsul. Acum există „convingerea” asta conform căreia dacă unui produs i se face foarte multă reclamă înseamnă că produsul e bun. Pe vremea Pegasului original dacă unui produs i se făcea reclamă înseamnă că nu se vindea.

      Uite şi o idee de îmbunătăţire: producerea în ţară a pieselor componente, cu materiale româneşti, de calitate. Atunci poate aş cumpăra-o, aşa cum am cumpărat şi bicicleta Pegas care mi-a julit genunchii de atâtea ori şi cu care făceam întrecere în spatele blocului.

    • Pegas-ul actual este o fiţă destinată celor care mai cred în aşa ceva. Şi nu este altceva decât o bicicletă fabricată în China, ca toate celelalte pe care le livrează DHS, First Bike, Rich sau orice altă firmă „românească”. Este la fel ca la produsele Allview, de exemplu…am dat chiar şi de persoane care au fumat atât de mult încât se jurau că ăia au fabrică la Braşov, când ei nu fac altceva decât să-şi pună sigla pe produse comandate în China. Să nu exagerăm. Pegas-ul actual nu are nici linia, nici rezistenţa…în general nu are nimic pentru a justifica acel preţ la care poţi cumpăra un Cube sau Trek la mâna a doua, superior calitativ şi, desigur, mult mai util asfaltului bucureştean. Are, în schimb, o publicitate care l-a făcut dorit neînţeleşilor, corporatiştilor blazaţi, visătorilor feroce şi copilaşilor care sunt în perioada de tinereţe în care au vederi comuniste.

  2. Daca ii zici ceva de pret ospatarului iti zice: „nu vezi ca esti pe Lipscani cu ce vrei sa platim chiria?”.
    Cu toate amintirile frumoase ale copilariei tot nu as da 1000 Ron pe un Pegas.

    Bun articol. 😉

    • Chiria o plăteşti cu servicii bune şi clienţi care vin acolo pentru serviciile respective. Cât despre amintiri… Pegasul de acum e un coşmar. Rămân cu amintirea.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogeri au apreciat: