Categorie: Românica – țară de vis (page 1 of 17)

Livrare gratuită pentru card Revolut

În anumite perioade ale anului sau pentru anumiți utilizatori, Revolut oferă posibilitatea de a primi gratuit cardul, fără să fie nevoie să plătești livrarea (aproximativ 28 de lei).

Pentru a comanda și a primi gratuit cardul Revolut acasă, tot ce trebuie să faci este să îți creezi un cont Revolut, să activezi contul (cu cele 2 metode de verificare – adică o să fie nevoie să îți faci o poză și să fotografiezi actul de identitate, pentru ca Revolut să se asigure că ești o persoană reală și nu un robot) și să alimentezi cu minim 50 de lei (alimentarea se poate face cu un alt card pe care îl deții; tranzacția va apărea ca o plată la POS, adică exact așa cum plătești în magazin pentru cumpărături).

Totuși, dacă nu ai auzit de Revolut, poți să afli mai multe informații direct de pe site-ul oficial.

A lansat duamna aplicații pentru Capitală. Cu mileu.

Cu surle și tobe a lansat duamna aplicații pentru Capitală, mileu inclus. Cele patru aplicații vin (cică) în ajutorul Capitaliștilor și ating mai multe domenii de larg interes pentru aceștia: informații despre mersul STB (fostă RATB), o aplicație pentru semnalarea neregulilor (gropi, parcări ilegale, semafoare/semne de circulație defecte etc.), o aplicație pentru plata parcărilor (alea scumpe) publice ale PMB și o aplicație pentru asistență socială.

Așa cum era de așteptat, aplicațiile sunt făcute pe genunchi. Nu o să insist pe detalii, pentru că nu are rost. Vă zic doar atât: fiecare aplicație necesită un cont diferit pentru conectare. Și acum urmează cireașa de pe tort:

„Aplicaţiile menţionate sunt primele dintre cele realizate în cadrul Strategiei Smart City a Capitalei, alte zeci de proiecte fiind în pregătire / implementare pe toate dimensiunile unui oraş inteligent: mediu, spitale, mobilitate, administraţie, siguranţă publică, mod de viaţă, oameni şi competenţe, economie smart etc.”.

news.ro

O să am conturi la primărie câte nu mi-am făcut toată viața.

Bravo, duamna! Țineți-o tot așa! În sus și tare!

CEL(.ro) mai nesimțit (customer) service


Sunt sigur că nu sunt nici prima, nici ultima persoană care reclamă calitatea proastă a serviciilor CEL.ro și, în special, a service-ului. Există chiar și grupuri pe Facebook cu persoane păgubite – într-un fel sau altul – de către CORSAR ONLINE SRL (CEL.ro).

Cu toate astea, acest S.R.L. continuă să existe, să funcționeze și chiar să raporteze cifre anuale record. Într-o țară în care incompetența, analfabetismul (funcțional sau nu), prostia și nesimțirea sunt la putere, de ce să nu existe și astfel de companii?

Problema mea cu ei nu e de ieri, de azi… A început de când am returnat un telefon al cărui modul FM nu funcționa. Nu funcționa deoarece telefonul era destinat pieței din Asia, implicit frecvențele FM erau altele, nu cele din Europa (88 – 108MHz). După ce au ținut telefonul mult peste cele 15 zile legale, mi-au returnat banii, dar nu înainte de a încerca să mă fraierească cu un telefon la schimb – mult mai slab (un HTC Desire contra HTC One M9).

Astăzi, din nou aceeași problemă: am trimis un telefon în service pe data de 20 august 2018, prin Fan Courier, nu înainte de a completa o cerere de service pe site-ul CEL.ro și după ce am așteptat să mi se confirme că cererea a fost procesată. Aici fac o paranteză și zic că, pentru cine nu știe, procedura CEL.ro pentru trimiterea în service a produselor aflate în garanție se face astfel: suni la curier, ambalezi produsul și scrii pe el „SERVICE CEL.ro”. Vine curierul, zice că trebuie să treci și un număr de telefon pentru destinatar și o adresă completă (asta deși au contract cu CEL.ro fix pentru astfel de servicii). Într-un final, pleacă curierul iar produsul ajunge a 2a zi la CEL.ro, unde va fi trimis, peste încă o zi, la un service ultrasecret, clasificat ca strict secret de importanță deosebită și a cărei adresă ori al cărui nume nu se divulgă sub nicio formă. Altfel cum și-ar mai putea bate joc de clienți???

Revenind, după ce am trimis telefonul în service, am adăugat la cererea de service mențiunea că nu vreau ca telefonul să fie resetat la setările din fabrică, nefiind necesară această operațiune, defectul fiind bateria și butonul de pornit/oprit.

Pentru că am experiență cu acest service mediocru, după 7 zile am revenit cu mesaj și am întrebat în ce stadiu se află telefonul.

 

Mi se răspunde după 2 zile că telefonul este în service. După ce au trecut cele 15 zile legale, timp în care sunt obligați să aducă telefonul la conformitate (reparat complet), să înlocuiască telefonul cu unul nou-nouț sau să îmi returneze banii, am revenit cu mesaj și nu mi s-a mai răspuns.

Am sunat la singurul număr de telefon disponibil pe site – acela al departamentului de vânzări – unde mi s-a răspuns că voi fi contactat „în cel mai scurt timp” de către cineva de la service. Ghici ce? După 23 de zile în care telefonul meu este sechestrat în service-ul CEL.ro, nu am primit niciun răspuns, nici telefon reparat, nici altul nou, nici banii înapoi.

Prin urmare, am făcut reclamație la ANPC și am cerut sancționarea CORSAR ONLINE SRL, repararea telefonului,  înocuirea sau restituirea banilor. Este ultima dată când mai cumpăr ceva de la această companie mizerabilă, ceea ce vă sfătuiesc și pe voi să faceți!

Suplimentar, am făcut plângere la Secția 22 Poliție, pentru înșelăciune și furt:

Vrei să furi o bicicletă de la Aperider?


Dacă nu ați auzit de Aperider, probabil nu sunteți din București sau nu vă pasionează mersul pe bicicletă. Aperider este un serviciu de bike-sharing, adică, pe românește, un serviciu ce îți permite să închiriezi, contra cost, o bicicletă și să o poți lăsa aproape oriunde, pentru a putea fi închiriată de un alt client.

O astfel de bicicletă am urmărit eu zilele trecute, după ce o prietenă mi-a trimis poze pe Whatsapp cu un individ ce luase în spate un Pegas roșu, nedumerit fiind de faptul că bicicleta nu voia să meargă singură, având blocată roata din spate de către sistemul special de blocare. Imediat cum am primit pozele, am deschis aplicația ca să mă asigur că acea bicicletă nu este închiriată. Evident că apărea în mișcare, ea nefiind închiriată. Am coborât din scară și am plecat în urmărirea bicicletei, stând cu telefonul în mână și urmărind poziția ei în timp real.

Îl găsesc pe individ, meșterind la bicicletă și (nu am înțeles de ce) dând foc cauciucului și aripii din spate (vezi pozele de mai jos). Îl abordez și îi zic să lase bicicleta, că altfel sun la poliție. Puțin blocat și ceva mai mult turmentat, bolborosește 2-3 cuvinte și înțeleg doar „sună!”. Eh, dacă am primit acceptul lui să sun la poliție, acum pot suna! Fain individ.

Alo! Poliția?

Individul o ia ușor la pas în direcția opusă și eu mă duc după el, cu telefonul la ureche, discutând cu operatorul de la 112 – apel de urgență. Mi se face legătura la poliție, le spun că sunt în urmărirea unui individ care a încercat să fure o bicicletă, le dau semnalmentele și le spun în ce direcție se îndreaptă. Marele lui ghinion a fost că în direcția în care se îndrepta este un sediu al poliției locale, fix pe trotuarul de vizavi de cel pe care mergea. Imediat cum a ajuns în dreptul poliției, am rugat polițistul local de la poartă să îl oprească pe individ. În timp ce îl ținea în loc, au ajuns și 2 mașini de poliție (una de la secție și cealaltă fiind cea din teren, către care s-a trimis solicitarea de deplasare). În timp ce era percheziționat și identificat, aflu de la polițiști că, cu doar 1 oră înainte, același individ fusese legitimat de către un echipaj, deci îl cunoșteau deja.

  

Am mers cu poliția în locul unde individul lăsase bicicleta și am contactat echipa Aperider, ca să le comunic ce s-a întâmplat. În doar câteva minute a sosit și o mașină de la firma de pază, fiind alertată de către sistemul de asigurare a bicicletei, ce trimite alertă în momentul în care bicicleta este mișcată, fără a fi închiriată. Cu ocazia asta trebuie să îi mulțumesc Andreei de la Aperider, cu care am ținut legătura pe tot parcursul celor întâmplate și care a fost foarte promptă în a răspunde mesajelor mele.

După acest episod, evident că a urmat partea în care a trebuit să dau declarație la secția de poliție, în calitate de martor. O oră petrecută la secția de poliție nu m-a omorât. Ce-i drept, aș fi vrut să fac altceva cu acea oră, însă astfel de indivizi nu trebuie lăsați liberi pe stradă.

Despre Aperider găsiți detalii pe www.aperider.com iar aplicația o puteți descărca tot de acolo. Închirierea unei biciclete Aperider costă 1,9 lei pentru fiecare 30 de minute de folosire.

BONUS 1: pista de bicicliști de la intersecția Șoseaua Pantelimon – Șoseaua Iancului și până aproape de capătul orașului este utilizabilă și, dacă aveți un claxon puternic (vezi poza alăturată), puteți să vă deplasați în siguranță, eliberând-o de pietonii ce nu au învățat că există și bicicliști.

BONUS 2: Piesa trupei CEVA – Am văzut o bicicletă, pe ritmuri cu influențe orientale, ce a fost creată pentru a face cunoscut acest serviciu publicului larg și pentru a informa oamenii despre ce pot păți, dacă vor să fure o bicicletă roșie, cochetă. 🙂

Calif Iancului a fost amendat pentru jeg


Pentru cei care ați ars-o prin Regie probabil că ați auzit de localul „La Jeg”. Deși închis după 22 de ani de funcționare, spiritul localului pare a fi preluat până în ziua de azi de către localuri ce se pretind a fi moderne, trendy, fancy dar, mai ales, curate lună!

Deoarece în urmă cu 3 săptămâni am trecut pe la Calif Iancului și, în timp ce mă delectam cu un dil kebab, pe picior mi se urca un gândac roșu de vreo 5 centimetri lungime, am zis că le las eu suficientă carne de digerat, încât să nu fie nevoie de suplimente naturale și bio. Prin urmare, am sesizat Direcția de Sănătate Publică și am reclamat acel local. În urma verificărilor… SURPRIZĂ! Gândacul nu a fost găsit la fața locului, fiind plecat, cel mai probabil, către alte locuri unde se servește mâncare.

Daaaaaaaaaaar…..

CALIF IANCULUI a fost amendat conform HGR 257/2011, articolul 41, litera c), care înseamnă că au fost amendați din cauză că:

„c) neefectuarea operațiunilor de curățenie și/sau dezinfecție a locurilor de muncă, utilajelor, ustensilelor, suprafețelor de lucru și a ambalajelor în condițiile stabilite de normele igienico-sanitare în vigoare”.

Iată și răspunsul oficial, alb pe negru, ca să nu existe dubii și să nu aud clasica „scuză” cu „au venit și ne-au amendat pt că aveau de făcut norma la amenzi”:

« Older posts

© 2019 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑