Category: Românica – țară de vis (page 2 of 17)

Cu bune și cu rele, despre mica noastră țărișoară

Poșta Română trăiește!

posta romana

Surprinzător cum ar părea, Poșta Română trăiește, mișcă, respiră și trimite e-mailuri cu comunicate. Și chiar destul de (surprinzător de) bine realizate!

Printr-un email intitulat „AWB sau Track&Trace, care e diferenta? Coduri de 13 caractere sau oricate? Urmarire interna sau internationala? Aflati mai multe!”, Poșta Română trimite un comunicat ce informează publicul în legătură cu serviciul de urmărire a coletelor (Track & Trace).

Comunicatul complet se află pe site-ul itarom technologiescompania ce se ocupă de marketingul Poștei Române – și poate fi citit dând clic aici sau direct de pe serverul PTM.ro dând clic aici.

ACTUALIZARE 11 mai 2017: Referitor la Itarom Technologies, am primit răspuns din partea Poștei Române, pe care îl redau integral:

Marketingul Poștei Române este realizat 100% in-house. Itarom Technologies este un link al unui domeniu asociat platformei de transmitere e-mail-uri, pusă la dispoziție pe bază de abonament de o companie de e-mail marketing din România.

Între timp, în viața reală și offline, în oficiile poștale, angajații Poștei Române încă mai folosesc registrele de sute de pagini și pixul pentru a înregistra, ține evidența și căuta toate coletele, scrisorile recomandate și orice alte produse poștale aveți de primit, cu sau fără tracking number. Asta în timp ce, pe birou, stau prăfuite calculatoare funcționale, conectate la această minunată rețea, denumită Internet.

Și tot în oficiile poștale puteți plăti pentru a obține o cutie poștală de unde nu veți putea ridica plicuri, pachete sau colete, ci doar o hârtie de 10/10 cm prin care sunteți anunțat că v-a sosit trimiterea, trimitere pe care – surpriză! – o veți ridica tot de la ghișeu, după ce aștepați la o eventuală coadă și tot după ce aștepați ca distinsul angajat să caute în registrele stufoase anterior menționate.

În schimb, aruncând un ochi pe achizițiile publice pe anul 2017 ale Poștei Române am observat că s-au cheltuit aproximativ 2,5 milioane de lei pe serviciu notificare (avizare) prin SMS:

Asta o însemna că ce am propus ca idee de schimbare Poștei Române, într-un articol mai vechi, chiar se va întâmpla și serviciul va fi disponibil pentru toată lumea, nu doar clienții eMag? Ar fi o bilă albă pentru Poșta Română!

ACTUALIZARE 11 mai 2017:  Răspuns Poșta Română:

Pentru moment serviciul este disponibil pentru clienții partenerilor contractuali care au solicitat avizare SMS, pentru trimiteri din clasa livrare specială (cum este eMAG, prin serviciul PostCollect) și Prioripost.

Pentru mai multe informații legate de serviciile Poștei puteți intra pe pagina de Facebook „Poștașul Digital” sau pe site-ul oficial.

Nu vă supărați, Eliade la ce echipă joacă?

O țoapă blondă se plimbă pe străzile Bucureștilor, pe tocurile ei cu care, vara, strică asfaltul de calitate inferioară, pe care l-am plătit noi toți – locuitori ai acestui oraș. Toți o observă, puțini o contestă. Dar ea trece…

Un hoț mustăcios, cu aer(e) important(e), discută arogant despre aceiași locuitori. Și nimeni nu-l combate. Poate pentru că zice bine ce zice. Sau poate că nu. Dar el tot zice…

20 de polițiști se joacă de „ba p’a mă-tii” cu un răsfățat al lu’ tati care-i și întrece… Și știrea trece…

Dar ăsta… zi să-i zic! Ptiu! Paștele mă-sii! Cum îl cheamă, c-am uitat?!? Elodia? Nu. Aia a fost la televizor mai demult.

Gata! Știu! Eliade! Ăsta – Mircea Eliade – la ce echipă de fotbal joacă?

Nu știu. N-a dat la televizor azi.

Ghidul idiotului pentru reclamarea neregulilor

Pentru a reclama orice neregulă din localurile prin care treci, ai nevoie să cunoști două detalii: cui reclami neregula și la ce număr de telefon sau adresă. Pentru asta am pus mai jos lista cu principalele nereguli pe care le poți observa în localuri și numerele de telefon sau adresele web ale autorităților locale ce au competență în domeniul respectiv.

Sunt sigur că problemele ce pot fi reclamate sunt mult mai multe și că lista autorităților ar putea fi mai lungă, însă acesta nu este un articol care să țină loc de motor de căutare – pentru asta există Google – ci doar un loc unde să revii atunci când trebuie să găsești imediat numărul de telefon pentru principalele probleme din localurile bucureștene. Spor la treabă!


PRIMĂRII DE SECTOR

  • Sector 1: 021-319.10.13, 021-319.10.14, 021-319.10.15, 021-319.10.16, 021-319.10.17
  • Sector 2: 021-209.60.00
  • Sector 3: 021-318.03.23, 021-310.03.28
  • Sector 4: 021-335.92.30, 021-335.92.36, 021-335.92.38
  • Sector 5: 021-314.43.18
  • Sector 6: 037-620.43.19 (centrala)

POLIȚIA LOCALĂ

Localuri care permit fumatul în spații închise

Localuri fără ieșiri suplimentare de urgență sau nemarcate corespunzător

Gunoaie pe spațiul verde

Gunoaie în spații ce nu sunt amenajate corespunzător (gunoaie aruncate pe stradă, lângă stâlpi etc.)

Deranjarea ordinii publice (scandaluri, muzică dată tare, bătăi sau orice fel de violențe)

Localuri care funcționează fără autorizație. Dacă activitatea a fost suspendată, în urma retragerii autorizației, atunci trebuie reclamat și la ANAF, pentru confiscarea încasărilor.


ANAF ANTIFRAUDĂ FISCALĂ – www.anaf.ro

  • Telefon: 0800.800.085 TELVERDE ANTICORUPȚIE (e moka, nu te costă nimic!)

Refuzul emiterii bonului fiscal sau prezentarea unei „note de plată” în loc de bon fiscal, atunci când doriți să achitați consumația/produsele

Comercializarea produselor non-alimentare cu TVA pentru produse alimentare (TVA pentru produse alimentare este 9%, celălalt este 19%)


ANPC – PROTECȚIA CONSUMATORILOR – www.anpc.gov.ro

  • Telefon: 021-9551

Lipsa gramajului în meniul localurilor ce servesc mâncare și băuturi

Produse pe care se așează muștele (de exemplu, cum sunt rafturile din unele patiserii, covrigării etc.), produse expirate, produse care nu au sigla CE (detalii aici)


DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ (fostul SANEPID) – www.dspb.ro

  • Telefon: 021-252.79.78, 021-252.39.97, 021-252.32.16

Lipsă apă caldă și/sau săpun pentru spălat pe mâini

Pahare, farfurii, tacâmuri etc. murdare sau nespălate corespunzător


ISU București-Ilfov – www.isubif.ro

  • Telefon: 021-207.55.00

Lipsă extinctoare sau lipsa marcajelor unde acestea se află (HIDRANT, EXTINCTOR etc.)

Lipsă ieșiri de urgență, lipsa marcării corespunzătoare a acestora sau blocării prin orice metode (ușă încuiată, mobilă pusă în dreptul ieșirii etc.)


ADMINISTRAȚIA STRĂZILOR – www.aspmb.ro

  • Telefon: 0800.800.882 (dispecerat de urgență non-stop), 021-315.12.19, 021-315.20.15

Semaforizare, semne de circulație, asfalt deteriorat, drumuri închise/impracticabile etc.

România într-un tramvai

we-love-to-entertain-youTramvaiul 36. Pe la ora 18:43 ar trebui să ajungă în stația Șoseaua Colentina, în drumul său către Republica. Ajunge 3 minute mai târziu. Acceptabil, nu am pretenția unui transport ca afară. Știu că prețul călătoriei pe care o plătesc atunci când validez cardul RATB este de vreo 4-5 ori mai mic decât cel real. Au avut grijă candidații la Primăria Generală să mă anunțe de asta și să-mi fie, practic, rușine că abuzez de bunăvoința statului, pentru că îmi face cinste cu diferența de câțiva lei.

Nu-i nimic. Mă resemnez și mă urc în tramvai. Validez cardul și îmi fac loc, în picioare, lângă geam. Nu merg mult, doar câteva stații.

Pe scaunele de lângă prima ușă stau vreo 5 indivizi, un pic bronzați (doar e soare și frumos afară!), fiecare dintre ei cu cel puțin 50% mai multă greutate ca a mea și tot atâta masă musculară, care încântă prima jumătate de tramvai cu melodii de pe meleaguri hinduse, dar și autohtone, prin intermediul difuzorului de smartphone, cu volumul la maxim.

Mă uit în jur… liniște și pace. Locuitori ai Capitalei care par împăcați cu situația și neclintiți din poziția regulamentară, recomandată chiar de către RATB: „în timpul călătoriei, vă rugăm să vă țineți de bare”. Chapeau!, ce să zic? Democrație pe pâine: nu deranjăm pe cel din jur, dacă asta e plăcerea lui. Chiar dacă plăcerea înseamnă distorsiunile unui difuzor de câțiva miliwați, din care orăcăie câte un cantautor cu nume de mezel, fenomen meteorologic sau te-miri-ce altceva…

Mă simt deranjat și stresat, în același timp. Dreptul meu „la o călătorie civilizată” (conform RATB) este deranjat de acele sunete, prin urmare zic să îmi expun punctul de vedere, orice ar fi. Îmi scuip în sân, zic de câteva ori „slavă ție, Zeu Soare!” și încep să vorbesc cu maestrul de ceremonii:

– Auzi?! (…) Auzi?!

Maestrul de ceremonii se uită la mine și încearcă un „Ăă?”.

– N-ai căști?, zic.

– Ăă?!

– N-ai căști?, repet. (Cine știe? Poate chiar avea și uitase să le introducă în orificiu…)

– Dă ce? Deranjează pe cineva?

– Da, deranjează.

– Ă? Pe cine?

– Pe lumea din tramvai.

– I-auzi. Ascult cum vreau io. Ia uite la el, mă! Ce să-ți zic…

Deranjează, nu deranjează, îl las în pace, că deh… Oricum nu ar fi înțeles ideea. În plus, cel puțin aparent, eram un singur revoltat dintr-un întreg tramvai, deci o minoritate. Și cum, în democrație, minoritatea se supune majorității, am zis că, poate, ritmurile hinduse sunt la modă și pe placul celorlalți participanți la călătoria mea (a noastră, de fapt), de câteva stații, cu tramvaiul 36.

Măcar a dat volumul mai încet, în primă fază, după care l-a oprit de tot. Ceilalți călători, în frunte cu vatmanul, au fost, în tot acest timp, niște canapeliști. Păreriști de canapea. Înțelegeți voi…

Scara rulantă de la metrou Dristor (II)

În luna februarie 2015, mai exact pe data de 9 februarie 2015, am trimis un e-mail către Metrorex, în care solicitam informații referitoare la scara rulantă de la stația de metrou Dristor 1, aceasta fiind nefuncțională de foarte mult timp.

Răspunsul a sosit în 15 zile, pe data de 24 februarie, din partea fostului director Metrorex – ing. Aurel Radu. Acesta îmi comunica faptul că există fonduri alocate înlocuirii scării rulante și că „lucrările de înlocuire vor fi realizate imediat după încheierea procedurilor de achiziție a escalatorului”.

În data de 15 martie am sesizat Metrorex despre inexistența, pe site-ul oficial metrorex.ro, datelor publice, referitoare la bugetul alocat anului 2015, pentru investiții și cheltuilei și am solicitat publicarea acestor date. Nu am primit răspuns.

metrorex-magistrala-5

În data de 5 maiMetropotam s-a autosesizat și a scris un articol despre scara rulantă, cât și despre inițiativa mea de a contacta Metrorex, cu privire la acest subiect.

În data de 25 iunie am solicitat, din nou, informații cu privire la stadiul lucrărilor de înlocuire a scării rulante de la stația de metrou Dristor 1 și o dată estimativă de finalizare a acestora. De asemenea, semnalam nefuncționarea site-ului magistrala5.ro, site ce ar trebui să conțină date publice, cu caracter informativ, referitoare la stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, Pantelimon – Râul Doamnei. Ultima captură a acestui site fiind din data de 21 decembrie 2014 și poate fi văzută aici.

site-magistrala-5-metrorex

În data de 13 iulie am primit următorul răspuns, din partea noului director Metrorex – ing. Cătălin Homor:

Stimate domnule Şerban PĂUN ,

Urmare a sesizării dumneavoastră  înregistrată cu numărul M.01/7970/29.06.2015, privind stadiul lucrărilor de înlocuire a escalatorului din staţia de metrou Dristor 1  vă comunicăm următoarele:

Documentaţia de atribuire şi documentele conexe pentru scara rulantă din staţia Dristor 1, necesare iniţierii procedurii de atribuire, au fost introduse în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) în data de 25.06.2015, aceasta urmând să fie publicată după validarea de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

Cu stimă,

pentru DIRECTOR GENERAL,

ing. Cătălin HOMOR

În data de 18 noiembrie am trimis, din nou, un e-mail către Metrorex, ca răspuns al șirului de mailuri trimise până la această dată, în care solicitam o actualizare cu privire la stadiul lucrărilor. (Încă) nu am primit răspuns.

Astăzi, 30 noiembrie, am contactat, telefonic, Metrorex, la numărul 021-9264 și am discutat cu un angajat Metrorex, care mi-a comunicat că „în prezent, scara este achiziționată și, în maxim o săptămână – două, se va monta”.

PTM.ro: Aveți un timp estimativ de finalizare a lucrărilor de înlocuire?

Metrorex: Nu știu să vă spun asta, asta depinde doar de ce vor spune cei de la Schindler, care se ocupă de înlocuire.”

Prin urmare, conform celor comunicate de către angajatul Metrorex, porniți temporizatorul și fiți cu ochii pe lucrările de la stația de metrou Dristor 1! Peste „o săptămână – două” veți putea, măcar teoretic, vedea scara rulantă în funcțiune. Dacă nu, revenim cu apel.

ACTUALIZARE 2 decembrie:

ACTUALIZARE 4 decembrie

ACTUALIZARE 9 DECEMBRIE:

E pur si muove! 🙂

ACTUALIZARE 10 decembrie:

Scara rulantă este funcțională și, momentan, funcționează în probe, pentru a primi autorizație din partea ISCIR, ceea ce ar putea dura încă 15 zile.

scara-rulanta-dristor-10-decembrie-iscir

ACTUALIZARE 11 decembrie:

Au dispărut panourile metalice și se mai lucrează la partea superioară a scării rulante. Se pare că lucrurile se mișcă mai repede decât mă așteptam.

ACTUALIZARE 15 decembrie: Și iată cum, după lupte seculare, care au durat ceva timp, scara rulantă de la Metrou Dristor este funcțională și deschisă publicului. URA! 🙂

IMG-20151215-WA0000

(Poză trimisă de Ioana, cititoare de ptm.ro, căreia îi mulțumesc!)

Older posts Newer posts

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑