Categorie: Românica – țară de vis (page 3 of 17)

România într-un tramvai

we-love-to-entertain-youTramvaiul 36. Pe la ora 18:43 ar trebui să ajungă în stația Șoseaua Colentina, în drumul său către Republica. Ajunge 3 minute mai târziu. Acceptabil, nu am pretenția unui transport ca afară. Știu că prețul călătoriei pe care o plătesc atunci când validez cardul RATB este de vreo 4-5 ori mai mic decât cel real. Au avut grijă candidații la Primăria Generală să mă anunțe de asta și să-mi fie, practic, rușine că abuzez de bunăvoința statului, pentru că îmi face cinste cu diferența de câțiva lei.

Nu-i nimic. Mă resemnez și mă urc în tramvai. Validez cardul și îmi fac loc, în picioare, lângă geam. Nu merg mult, doar câteva stații.

Pe scaunele de lângă prima ușă stau vreo 5 indivizi, un pic bronzați (doar e soare și frumos afară!), fiecare dintre ei cu cel puțin 50% mai multă greutate ca a mea și tot atâta masă musculară, care încântă prima jumătate de tramvai cu melodii de pe meleaguri hinduse, dar și autohtone, prin intermediul difuzorului de smartphone, cu volumul la maxim.

Mă uit în jur… liniște și pace. Locuitori ai Capitalei care par împăcați cu situația și neclintiți din poziția regulamentară, recomandată chiar de către RATB: „în timpul călătoriei, vă rugăm să vă țineți de bare”. Chapeau!, ce să zic? Democrație pe pâine: nu deranjăm pe cel din jur, dacă asta e plăcerea lui. Chiar dacă plăcerea înseamnă distorsiunile unui difuzor de câțiva miliwați, din care orăcăie câte un cantautor cu nume de mezel, fenomen meteorologic sau te-miri-ce altceva…

Mă simt deranjat și stresat, în același timp. Dreptul meu „la o călătorie civilizată” (conform RATB) este deranjat de acele sunete, prin urmare zic să îmi expun punctul de vedere, orice ar fi. Îmi scuip în sân, zic de câteva ori „slavă ție, Zeu Soare!” și încep să vorbesc cu maestrul de ceremonii:

– Auzi?! (…) Auzi?!

Maestrul de ceremonii se uită la mine și încearcă un „Ăă?”.

– N-ai căști?, zic.

– Ăă?!

– N-ai căști?, repet. (Cine știe? Poate chiar avea și uitase să le introducă în orificiu…)

– Dă ce? Deranjează pe cineva?

– Da, deranjează.

– Ă? Pe cine?

– Pe lumea din tramvai.

– I-auzi. Ascult cum vreau io. Ia uite la el, mă! Ce să-ți zic…

Deranjează, nu deranjează, îl las în pace, că deh… Oricum nu ar fi înțeles ideea. În plus, cel puțin aparent, eram un singur revoltat dintr-un întreg tramvai, deci o minoritate. Și cum, în democrație, minoritatea se supune majorității, am zis că, poate, ritmurile hinduse sunt la modă și pe placul celorlalți participanți la călătoria mea (a noastră, de fapt), de câteva stații, cu tramvaiul 36.

Măcar a dat volumul mai încet, în primă fază, după care l-a oprit de tot. Ceilalți călători, în frunte cu vatmanul, au fost, în tot acest timp, niște canapeliști. Păreriști de canapea. Înțelegeți voi…

Scara rulantă de la metrou Dristor (II)

În luna februarie 2015, mai exact pe data de 9 februarie 2015, am trimis un e-mail către Metrorex, în care solicitam informații referitoare la scara rulantă de la stația de metrou Dristor 1, aceasta fiind nefuncțională de foarte mult timp.

Răspunsul a sosit în 15 zile, pe data de 24 februarie, din partea fostului director Metrorex – ing. Aurel Radu. Acesta îmi comunica faptul că există fonduri alocate înlocuirii scării rulante și că „lucrările de înlocuire vor fi realizate imediat după încheierea procedurilor de achiziție a escalatorului”.

În data de 15 martie am sesizat Metrorex despre inexistența, pe site-ul oficial metrorex.ro, datelor publice, referitoare la bugetul alocat anului 2015, pentru investiții și cheltuilei și am solicitat publicarea acestor date. Nu am primit răspuns.

metrorex-magistrala-5

În data de 5 maiMetropotam s-a autosesizat și a scris un articol despre scara rulantă, cât și despre inițiativa mea de a contacta Metrorex, cu privire la acest subiect.

În data de 25 iunie am solicitat, din nou, informații cu privire la stadiul lucrărilor de înlocuire a scării rulante de la stația de metrou Dristor 1 și o dată estimativă de finalizare a acestora. De asemenea, semnalam nefuncționarea site-ului magistrala5.ro, site ce ar trebui să conțină date publice, cu caracter informativ, referitoare la stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, Pantelimon – Râul Doamnei. Ultima captură a acestui site fiind din data de 21 decembrie 2014 și poate fi văzută aici.

site-magistrala-5-metrorex

În data de 13 iulie am primit următorul răspuns, din partea noului director Metrorex – ing. Cătălin Homor:

Stimate domnule Şerban PĂUN ,

Urmare a sesizării dumneavoastră  înregistrată cu numărul M.01/7970/29.06.2015, privind stadiul lucrărilor de înlocuire a escalatorului din staţia de metrou Dristor 1  vă comunicăm următoarele:

Documentaţia de atribuire şi documentele conexe pentru scara rulantă din staţia Dristor 1, necesare iniţierii procedurii de atribuire, au fost introduse în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) în data de 25.06.2015, aceasta urmând să fie publicată după validarea de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

Cu stimă,

pentru DIRECTOR GENERAL,

ing. Cătălin HOMOR

În data de 18 noiembrie am trimis, din nou, un e-mail către Metrorex, ca răspuns al șirului de mailuri trimise până la această dată, în care solicitam o actualizare cu privire la stadiul lucrărilor. (Încă) nu am primit răspuns.

Astăzi, 30 noiembrie, am contactat, telefonic, Metrorex, la numărul 021-9264 și am discutat cu un angajat Metrorex, care mi-a comunicat că „în prezent, scara este achiziționată și, în maxim o săptămână – două, se va monta”.

PTM.ro: Aveți un timp estimativ de finalizare a lucrărilor de înlocuire?

Metrorex: Nu știu să vă spun asta, asta depinde doar de ce vor spune cei de la Schindler, care se ocupă de înlocuire.”

Prin urmare, conform celor comunicate de către angajatul Metrorex, porniți temporizatorul și fiți cu ochii pe lucrările de la stația de metrou Dristor 1! Peste „o săptămână – două” veți putea, măcar teoretic, vedea scara rulantă în funcțiune. Dacă nu, revenim cu apel.

ACTUALIZARE 2 decembrie:

ACTUALIZARE 4 decembrie

ACTUALIZARE 9 DECEMBRIE:

E pur si muove! 🙂

ACTUALIZARE 10 decembrie:

Scara rulantă este funcțională și, momentan, funcționează în probe, pentru a primi autorizație din partea ISCIR, ceea ce ar putea dura încă 15 zile.

scara-rulanta-dristor-10-decembrie-iscir

ACTUALIZARE 11 decembrie:

Au dispărut panourile metalice și se mai lucrează la partea superioară a scării rulante. Se pare că lucrurile se mișcă mai repede decât mă așteptam.

ACTUALIZARE 15 decembrie: Și iată cum, după lupte seculare, care au durat ceva timp, scara rulantă de la Metrou Dristor este funcțională și deschisă publicului. URA! 🙂

IMG-20151215-WA0000

(Poză trimisă de Ioana, cititoare de ptm.ro, căreia îi mulțumesc!)

ANCOM 158/2015 și traficul nelimitat de date

ancom_siglaReferitor la: decizia ANCOM nr. 158/2015
​Cap V, art. 19, pct. II

j) în plus faţă de informaţiile menţionate mai sus, pentru internetul mobil sau pentru cazurile în care traficul este limitat se vor preciza şi: 1. data şi ora începerii fiecărei sesiuni de date, volumul de trafic consumat/sesiune, tariful total aplicat pentru sesiune/grup de sesiuni în funcție de unitatea de tarifare; 2. numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar generat prin depăşirea numărului de ore/volumului de trafic inclus în abonament, diferenţiat în funcţie de perioada din zi/săptămână în care se realizează accesul la internet, dacă este cazul; 3. unitatea minimă de contorizare a traficului, precum şi modalitatea de rotunjire a unei sesiuni, dacă este cazul; 4. tariful aplicabil pe unitatea minimă utilizată pentru contorizarea traficului.

În situația în care operatorul oferă acces la internet, cu trafic nelimitat, dar limitare de viteză, după depășirea unui anumit prag, punctul menționat mai sus poate fi interpretat astfel încât exonerează operatorul de la obligația transmiterii informațiilor detaliate cu privire la traficul de Internet, ceea ce poate duce la abuzuri sau raportări greșite, în favoarea operatorului, cu privire la traficul consumat de către utilizator. Utilizatorul final nu se poate informa corect cu privire la traficul consumat, în eventualitatea în care suspectează operatorul de un abuz (de ex. o raportare greșită a traficului, astfel încât să poată micșora viteza de acces la Internet, fără motiv legal).
Părerea Telekom România este următoarea:
telekom_ancom_trafic_nelimitat
ACTUALIZARE 10 decembrie: Părerea ANCOM este următoarea:

Ca urmare a adresei Dvs., prin care ne solicitați punctul de vedere cu privire la informațiile ce trebuie incluse în facturile detaliate aferente serviciului de acces la internet mobil furnizat de Telekom Romania Mobile Communications S.A. (Telekom Mobile), vă comunicăm următoarele:

Informațiile minime pe care trebuie să le cuprindă facturile detaliate sunt stabilite prin prevederile art.19 din Decizia Președintelui ANCOM nr. 158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali. Pentru internetul mobil sau pentru cazurile în care traficul este limitat, facturile detaliate trebuie să conțină un set de informații suplimentare, menționate și în adresa Dvs. Astfel, aceste prevederi se aplică și în cazurile în care planul tarifar presupune acordarea unei cantități de trafic ce poate fi utilizată la o anumită viteză de transfer, după depășirea căreia viteza de acces este redusă.


Orice cetățean are dreptul la protecție SPP!

gabriel-opreaReferitor la știrea de aici, cu privire la accidentul în care un motociclist și-a pierdut viața, în timp ce se afla într-o coloană oficială ce îl însoțea pe vice-premierul Gabriel Oprea, în Monitorul Oficial din data de 21 octombrie 2015 au apărut următoarele modificări legislative ale legii 191/1998:

De remarcat următoarele modificări:

(4) Cu aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, Serviciul de Protecție și Pază poate asigura protecție unor demnitari și foști demnitari, alții decât cei prevăzuți la alin. (2), precum și altor persoane, la cererea acestora.

(5) Serviciul de Protecție și Pază poate asigura protecție și președinților de partide parlamentare, stabiliți potrivit alin. (2).

Prin urmare, o idee foarte bună pentru trolling suprem (sau doar un mod de a-ți cere dreptul legal de cetățean al României) ar fi cea propusă de acest site, ce recomandă oricărui cetățean român să completeze formularul atașat, cu ajutorul căruia să solicite C.S.A.Ț. coloană oficială. Formularul ar trebui trimis către adresa de e-mail a acestui Consiliu – csat@presidency.ro. Pentru informații suplimentare puteți apela cu încredere la numărul de telefon 021-312.11.57.

Toate aceste date sunt disponibile, în mod public, pe site-ul csat.presidency.ro și www.monitoruloficial.ro.

EDIT: Am trimis și eu email către C.S.A.Ț. Imediat ce primesc răspuns, voi actualiza acest articol și voi publica răspunsul oficial.

Semafoarele inteligente și Gigi de la Sculărie

Dintr-un articol de pe New Scientist, scris în 2008, aflu că un grup de oameni de știință, printre care și un român – Liviu Iftode, a analizat beneficiile semafoarelor inteligente, atât din punct de vedere al fluidizării traficului, cât și din punct de vedere al îmbunătățirii calității aerului.

În articolul anterior menționat se vorbește despre semafoare cu adevărat inteligente, care schimbă culoarea automat, în funcție de condițiile de trafic. De exemplu, grupul a pus în discuție ipoteza unui motociclist care se apropie cu viteză mare de punctul unde se află semaforul inteligent iar, pentru prevenirea accidentelor, cât și pentru a reduce poluarea (prin emisia de noxe), semaforul va schimba culoarea automat, punându-se pe roșu.

Dintr-o știre apărută ieri pe site-ul DIGI24, aflu că semafoarele inteligente din București nu fac altceva decât să raporteze condițiile de trafic către un centru de operare, de unde un ipotetic Gigi de la Sculărie învârte de butoane și reglează timpii semaforului, astfel încât, după părerea geniilor din spatele sistemului „inteligent”, traficul să se fluidizeze.

Altfel spus, sistemul inteligent, care a costat 21 milioane €, este atât de inteligent încât are nevoie de asistență specială din partea unor funcționari care, măcar aparent, acum nu mai au ce face. Și totul din cauza unei fibre optice rupte, care a pus în cur inteligența semafoarelor. Mai mult decât atât, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, principalul finanțator al proiectului de semaforizare inteligentă, ar putea cere banii înapoi de la Primăria Capitalei, ceea ce înseamnă că eu, cetățean plătitor de taxe, voi fi privat de niște lei, din cauza unor funcționari inteligenți și contracte semnate cu niște companii ce nu fac altceva decât să sugă de la mine, ca să aibă ce băga în burtă. Bani, bineînțeles.

« Older posts Newer posts »

© 2019 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑