Category: Social Media (page 1 of 8)

Ultima ediție Webstock

Vineri, 2 octombrie 2015, a avut loc cea de-a 8-a ediție Webstock, eveniment organizat de Evensys. Webstock este o conferință anuală, dedicată social media, unde orice pasionat al domeniului poate participa, pentru a cunoaște alți bloggeri, companii ce activează în domeniu sau persoane mai mult sau mai puțin cunoscute din mass-media.

webstock-logo-big

Anul acesta, în cadrul galei de premiere, o nouă categorie și-a făcut loc cu coatele și a desemnat personalitatea anului. Sau, așa cum au numit-o organizatorii, mulțumită sponsorului, Intel Online Personality of the Year. Câștigătorul a fost desemnat în urma votului publicului. Pentru cel de-al doilea an consecutiv*, Mihai Țăranu (cunoscut ca Zmenta), un videoblogger cu standarde culturale sub linia de plutire, este adus în față și recompensat de către Webstock, organizatorii dând, astfel, o palmă tuturor celor care s-au aflat pe aceeași listă cu el.

*În ediția Webstock din 2014, Mihai Țăranu (alias Zmenta) a câștigat premiul pentru cel mai bun videoblogger al anului.

Aș putea ignora percepția majorității, în urma premierii, conform căreia acel individ chiar realizează ceva schimonosindu-se în clipuri video, făcând inteligența demodată, dar ar însemna să jignesc inteligența unor persoane ce, poate chiar fără voia lor, s-au aflat în aceeași oală cu un individ al cărui atu este că a reușit să coboare nivelul de inteligență la -∞.

Anul trecut, spre marea mea dezamăgire, am lipsit de la Webstock. Poate că, dacă eram prezent, anul acesta salvam o zi din săptămână și nu o iroseam urmărind cum subcultura, ignoranța și lipsa respectului de sine urcă pe scenă pentru a primi diplomă.

Mulțumesc Evensys pentru invitație! Aveți parte din vină pentru cele de mai sus. Restul aparține publicului needucat, pe care premianții îl hrănesc cu spam și linkuri de afiliere.

Lăsați bloggerii să vândă reclame!

cookie-consumerSunt sigur că, cel puțin o dată în viață, ați reacționat într-un mod nu tocmai pozitiv atunci când, pe televizor, apărea reclama cu duduia alergând prin iarbă, sărind peste obstacole, făcând șpagatul sau cine știe ce alte acrobații, asta imediat înainte de a vă anunța că „datorită absorbantului X mă simt mai curată și mai protejată”.

Eu, unul, după ce m-am ars de vreo câteva ori, schimbam postul cu mult înainte de duduie, ba chiar imediat cum începea pauza de publicitate. Și asta pentru că nu mă interesează reclamele. Mai nou nu mă interesează televizorul, dar asta e altă poveste… Pe vremea mea, dacă unui produs i se făcea reclamă la televizor, însemna că acel produs nu se vinde. Nu m-ar mira să aflu că și acum e la fel.

Am înțeles din blogosfera autothtonă cum că AdBlock e dracul în persoană și că cine îl folosește merită să ardă în focurile iadului! Sau ceva de genul ăsta…

Explicația ar fi că el – bloggerul – neavând din ce-și cumpăra pâinea, pentru că nu are un venit stabil (uneori nici măcar declarat și impozitat), încearcă să-și strângă bani de-o ciungă afișând reclame sau linkuri de afiliere în articolele în care, de cele mai multe ori, își exprimă păreri plătite deja. Și dacă tu – cititorul – îndrăznești să îl activezi pe dracul în persoană, atunci meriți să fii interzis și să nu ți se mai permită accesul la informațiile prețioase pe care acel blogger le transmite în online. Vax albina!

Spre deosebire de bloggeri, adevărata presă (pentru că are acte pe așa ceva), deși trăiește de pe urma acelorași reclame, nu îți interzice accesul la sursa de informare din spațiul public, dacă schimbi postul când apare duduia cu absorbantul care o face să se simtă curată și protejată.

Eu, de exemplu, urăsc AdBlock probabil în egală măsură cu cât îl urăsc virginele online-ului nostru, care fac spume ca Gangele atunci când aud de el. Eu îl urăsc pentru că, uneori, blochează cod HTML valid, ceea ce îmi dă bătăi de cap atunci când lucrez la câte un site. De aceea am ales să folosesc Ghostery, un program foarte prietenos cu utilizatorul, dar al dracului cu cei care colectează date personale, mai ales cu cei care fac asta fără să te anunțe (așa cum este mina de aur a virginelor mai sus menționate – profitshare.ro). Ghostery există ca extensie de Chrome și poate fi descărcat de pe site-ul oficial.

În plus, dacă vi se pare că un site vă colectează datele personale, fără a vă anunța (deși legislația europeană zice altceva), puteți șterge toate cookie-urile acelui site direct din browser. De exemplu, din Chrome, tot ce trebuie să faceți este să urmați acești pași:

1. Clic pe iconița de lângă URL și apoi pe Site settings

1-site-settings

2. Clic pe All cookies and site data…

2-content-settings

3. Clic pe X din dreptul site-ului pentru a șterge toate cookie-urile de la acel site

3-cookies-site-data

Suplimentar, la pasul 2 puteți să dați clic pe Manage exceptions… și să adăugați site-ul în listă, selectând Block în căsuța care va apărea în dreapta. Site-ul va fi trecut în forma: [*.]numesite.ro, de exemplu: [*.]profitshare.ro, pentru a bloca toate cookie-urile de la profitshare.ro.

Nu uitați să vă exprimați și acordul/dezacordul cu privire la alte reclame, urmând instrucțiunile din acest articol.

Mobifest – despre webul mobil într-o singură zi

După ce Google a anunțat că va pune mai mult accent pe site-urile ce au o temă pentru dispozitivele mobile, un subiect a devenit inevitabil: cât de mult știi despre platformele mobile și cum poți să profiți de vizitatorii ce îți accesează site-ul de pe telefon sau tabletă?

Dacă tableta nu are cel puțin 8″ diagonală a ecranului, navigarea pe un site fără temă mobile este destul de deranjantă. Pentru a fi siguri că nu pierd vizitatorii în mișcare, mai multe site-uri comerciale și-au pregătit, din timp, tema de mobil. Blogurile au trecut nolens-volensla o astfel de temă, WordPress și Blogspot integrând-o automat în site.

Mobifest 2015

Să ai o temă de mobil nu presupune, automat, să ai și succes în afacerea pe care o derulezi pe Internet. Mobifest este festivalul de o zi, care îți promite că îți va explica ce și cum trebuie făcut, pentru ca tu să profiți la maxim de tehnologiile mobile.

Mobifest aduce o serie de avantaje partenerilor, contribuind la poziționarea brandului, determinând asocierea acestuia cu specificul evenimentului și oferind oportunitatea de a interacționa direct cu persoane relevante pentru companie.

mobifest.ro

Evenimentul are loc în data de 13 mai, începând cu ora 9, la Crowne Plaza Hotel. Pentru a participa la acest eveniment trebuie să intri pe site-ul Mobifest (are și temă de mobil) și să te înscrii. Dacă ești blogger sau director de marketing, beneficiezi de acces gratuit la eveniment. Mai multe detalii găsești pe site-ul Mobifest.

Cititorii mei beneficiază, din partea organizatorului, de o ofertă specială: 5 bilete cu discount 33% (față de oferta oficială). Înscrierile se fac pe e-mail la office [at] evensys [dot] ro (pe principiul primul venit, primul servit), menționând codul „serbanpaunMbf15”.

În plus, pentru această ediție a Mobifest, organizatorii au pregătit un e-book cu informații utile din domeniul mobile marketing, ce poate fi descărcat de aici.

Un cont de Twitter, mai mulți utilizatori

Twitter

Astăzi, Twitter a anunțat pe blogul său că a adăugat o funcție nouă pentru utilizatorii de TweetDeck: posibilitatea de a permite accesul mai multor utilizatori la contul tău.

Prima idee care îmi vine în minte este cazul conturilor de companie sau al publicațiilor mass-media (și chiar al conturilor persoanelor publice, inclusiv politicieni), acolo unde există o echipă dedicată social media.

Pentru a permite accesul altor utilizatori la contul tău, tot ce trebuie să faci este să deschizi TweetDeck, apoi să dai clic pe Account » Team @numele_tău_de_utilizator și să adaugi în listă utilizatorii respectivi.

Mai jos aveți clipul video oficial, în care este explicată această procedură iar aici găsiți comunicatul oficial.

Din păcate există doar două roluri pentru utilizatori: administrator (admin) și colaborator (contributor). Ar fi fost interesant să poți crea singur roluri, astfel încât, de exemplu, să poți da drepturi unor utilizatori să publice tweeturi doar într-un anumit interval orar sau să poți restricționa folosirea URL-urilor în tweet ori a oricărui tip de conținut media (video, foto) și așa mai departe…

Twitter lansează magazinul online

Twitter Headquarters

Twitter a anunțat astăzi, prin intermediul unui clip YouTube (disponibil mai jos), ceea ce unii dintre noi știam deja sau cel puțin cei care mă urmăresc pe Twitter.

În urmă cu o lună, mai exact pe 5 august 2014, anunțam introducerea, în aplicația Twitter pentru Android, opțiunii Payment & Shipping, care, însă, nu făcea nimic, atunci când era accesată. Iată că astăzi avem răspunsul pentru acea opțiune. Mai exact, Twitter lansează propriul magazin online, cu produsele companiilor tale preferate sau chiar ale tale!

twitter-payment-shipping

De exemplu, o companie de produse sport și-ar putea promova ultimele produse pe Twitter, de acolo tu fiind la distanță de doar un clic pentru a le avea! Prin intermediul platformei Twitter vei putea cumpăra online, cu cardul, produsele dorite, urmând ca acestea să fie livrate la tine. În cât timp? Asta urmează să vedem, atunci când serviciul va fi oficial lansat.

Până atunci puteți urmări clipul video de prezentare și aștept să îmi spuneți ce companii urmăriți pe Twitter, ale căror produse le-ați cumpăra prin intermediul acestui nou serviciu.

UPDATE: Noua funcție este prezentă și în setările profilului de Twitter, la Settings » Payment and Orders.

twitter-payment-orders

Older posts

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑