Category: Social Media (page 2 of 8)

Webstock 2014

webstock-logo-big

În data de 26 septembrie 2014, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, se desfășoară conferința Webstock. Pentru cine nu a auzit până acum de Webstock există site-ul oficial de unde oricine se poate informa atât în privința programului, cât și a subiectelor dezbătute și a participanților.

Pe scurt, conferința are ca principal subiect social media, cu mici derapaje în dezbaterea subiectelor legate de tehnologie (adică smartphones, browsers) și cum poți face bani din aplicații mobile.

Dacă sunteți pasionați de mediul online și doriți să participați, puteți afla cum ajungeți la Webstock intrând pe site-ul oficial.

Șterge toți prietenii de Facebook cu un singur clic

facebook-wall-cleanerNu m-aș fi apucat să scriu articolul ăsta dacă nu aș fi încercat înainte acest script, pentru a fi sigur că funcționează. Și cum să încerc mai bine, dacă nu fără să vreau? 🙂

Cam așa stă treaba… Mi-am șters aproape toți prietenii de pe Facebook, doar cu un singur clic! Și asta pentru că am citit greșit butonul „Delete selected friends” ca fiind „Deselect friends”. Și duși au fost, cu doar un clic de mouse!

Dacă voi știți ce vreți să faceți (adică nu ca mine), atunci trebuie să folosiți Google Chrome și să instalați TamperMonkey apoi acest script. Intrați pe profilul vostru de Facebook (www.facebook.com/username/friends – unde username este aliasul profilului) și vezi vedea 2 butoane albastre: Select all friends și Delete selected friends, exact ca în imagine:

friends-fb

(uneori este posibil să fie nevoie să reîmprospătați pagina, pentru a se afișa aceste butoane).

Asigurați-vă că lista de prieteni este afișată în întregime, derulând până în josul paginii, apoi apăsați butonul Select All Friends pentru a selecta toți prietenii afișați. Dacă doriți să îi păstrați pe unii dintre ei, deselectați căsuțele din dreptul numelor lor. Când v-ați decis că vreți să îi ștergeți pe cei selectați, apăsați Delete Selected Friends și gata!

Sunt sigur că funcționează iar martori îmi sunt prietenii de Facebook pe care i-am șters și cărora le-am trimis cerere de prietenie în noaptea de 4 spre 5 mai. 🙂

Bloggerii mint advertiserii și agențiile (partea a II-a)

DislikeÎntr-un articol precedent am scris despre cum bloggerii mint advertiserii și agențiile, folosindu-se de date false, pe care agențiile le iau ca punct de plecare (și chiar decizional), atunci când investesc bani în campanii online.

Dacă Google PageRank nu poate fi folosit ca etalon pentru importanța unui blog sau site, unul dintre punctele luate în considerare este Facebook. Având în vedere că, în România, numărul utilizatorilor platformei sociale este de aproape 7 milioane (14 ianuarie 2014), ceea ce înseamnă 70% din totalul persoanelor cu acces la Internet, Facebook pare a fi o sursă relevantă pentru evaluare. Situația stă oarecum altfel…

Nu știu dacă există blog care să nu aibă atașate butoanele sociale Facebook, Twitter, Google Plus etc. Dacă ultimelor două nu li se acordă, momentan, importanță prea mare, butonul de Facebook este privit întotdeauna cu mândrie, mai ales dacă numărul de Likes este de ordinul zecilor și chiar sutelor, în unele cazuri.

Dar ce înseamnă, de fapt, un Like? Înseamnă că utilizatorul a interacționat cu acel conținut. În cazul nostru, conținutul este articolul de blog. Mai exact, este legătura URL a articolului (linkul). Chiar și mai clar de atât, atunci când apeși butonul Like, Facebook „atașează” legătura respectivă de profilul tău de Facebook (pentru ca prietenii tăi să vadă ce articol ți-a plăcut – vezi notificările de genul „Ion Popescu a apreciat articolul X”). Prin urmare, orice Like înseamnă legătura dintre profilul tău de Facebook și legătura URL a articolului.

Pentru ca numărul de Likes să crească, articolul tău trebuie să fie atașat de cât mai multe profiluri de Facebook sau să apară în cât mai multe locuri din platforma socială (evident, acolo fiind publicate tot de către un utilizator).

Astfel că, pentru a afișa un număr de, să zicem 15 Likes, tot ce trebuie să faci este să copiezi adresa URL a articolului și să o publici pe Facebook, în 15 locuri. Ca să nu fii tratat ca spammer, poți face un grup secret (e nevoie de minim 2 membri pentru a crea un grup) și să publici acolo articolul tău. Nu contează de câte ori apare, dacă e comentariu sau stare. Important este să apară!

Acum vă mai miră de ce prietenii voștri fac parte din zeci sau sute de grupuri de Facebook și de ce au cel puțin tot atâtea Likes pentru un articol? Simplu: pentru că bloggerii vă mint!

2014 în Social Media

image

Nu am să încep o listă cu realizări din anul care se încheie, sunt destule pe Facebook și bloguri și nu (cred că) interesează pe nimeni. În schimb, cred că în 2014 vor apărea, ca ciupercile după ploaie, campanii și tot felul de pișcotăreli în social media, pe rețele care, până acum, au fost ignorate sau sub-evaluate.

Dacă în 2013 am avut câteva încercări de popularizare a Instagram și Twitter în rândul utilizatorilor români, 2014 va fi anul în care agențiile vor încerca să umple de spam singura rețea socială curată și bine întreținută în România: Foursquare.

Conform unui studiu, Foursquare are, în România, mai mulți utilizatori activi decât Twitter, deși este foarte puțin cunoscută, chiar și de către cei care vorbesc despre ea, de parcă ar cunoaște-o în cel mai mic detaliu.

Estimez că vor apărea din ce în ce mai multe localuri și companii care își vor promova serviciile prin intermediul Foursquare.

Totodată, bloggerii vor scrie, ca și până acum, despre subiecte pe care nu le cunosc, dar le-au „învățat“ peste noapte, datorită unei agenții. În schimb, față de alte rețele sociale, Foursquare este o rețea întreținută de o comunitate de SuperUsers (SU) care cunoaște „terenul“ și care se asigură ca acesta să fie întotdeauna completat cu date corecte și actualizate. Toleranța față de spam și informații fără legătură cu realitatea este zero, aviz amatorilor ce au de gând distribuirea unor astfel de informații.

Până anul viitor, vă recomand să vă familiarizați cu Foursquare și să îl folosiți cât mai des. Vin zile interesante! 🙂

Albume foto publice pe Facebook

Facebook EventsÎn urmă cu mai bine de 3 săptămâni, Facebook a anunțat o nouă funcție adăugată platformei sociale.

Shared Photo Albums are rolul de a permite oricărui utilizator să dea oricui drepturi de încărcare a pozelor într-un album. Astfel, poți crea un album foto intitulat, de exemplu, „Protest Roșia Montană” unde oricine poate urca poze de la eveniment, dacă se află în lista ta de prieteni.

Albumele cu poze urcate astfel pot fi:

  • doar pentru colaboratori (văzute doar de cei care le-au încărcat și persoanele etichetate în poze)
  • pentru prietenii colaboratorilor (văzute de cei care le-au încărcat, cei etichetați și prietenii acestora)
  • publice (oricine poate vedea pozele).

Facebook Shared Photo Album

Pentru a crea un astfel de album partajat trebuie să dați clic pe butonul din albumul respectiv. Apoi puteți alege colaboratorii și modul de partajare al pozelor ce urmează a fi încărcate.

Mai multe detalii despre Facebook Shared Photo Albums găsiți în articolul oficial.

Older posts Newer posts

© 2018 Din PTM în .ro

Theme by Anders NorenUp ↑