Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


Pe vremea când Internetul din România se măsura în convorbiri telefonice și kBps, reclamele de pe site-urile autohtone erau aproape inexistente spre deloc. Pentru că nu prea avea cine să le consume.

Internetul era oarecum greu accesibil, deci și reclamele erau inutile. La ce folos faci reclamă unui produs, dacă nu are cine să îți vadă spotul publicitar?

Acum avem reclame pe toate site-urile și, de parcă nu ar fi de ajuns, avem reclame mulate perfect pe profilul tău: îți place vara? Perfect! Vei vedea reclame cu mare, soare, insule însorite și sejururi la reducere de preț. Dacă îți place să gătești, vei vedea reclame cu rețete sau tigăi minune.

Se văita o cetățeană mai acum ceva timp că, dacă acasă dă LIKE unei pagini de Facebook ce are ca subiect comunitatea gay, nu e normal ca, la serviciu, să fie asaltată de reclame la te-miri-ce alifii și geluri pentru zone intime.

Ads by Google

Targeted ads

Păi, cetățeană! GOGU (nume generic, stabilit ad-hoc, dat roboțelului care îți afișează reclamele) n-are el de unde ști, atunci când te afli la serviciu, că matale dăduși, acasă, clic pe pagini cu homo-sapienși și homo-ludenși. Pentru că (nu-i așa?) orice om (sau femeie) care știe cu ce se mănâncă targhetarea asta știe că la serviciu nu te afișezi cu toate conturile personale. Sau, dacă ții neapărat și te mănâncă degetele să te conectezi, îți poți face de cap folosind un mediu virtual (vezi Spoon.net), astfel încât să nu pătezi biroul corporației cu ale dumitale pohte exotice.

Acum depinde și de domeniul în care activezi. Știi mult mai bine lucrurile astea atunci când lucrezi într-un mediu ce tocmai asta face: vinde publicitate pe site-uri. Dar dacă nu ai treabă cu domeniul… c’est la vie! Înghiți.