Acest articol este mai vechi de 1 an. Anumite informații s-ar putea să nu mai fie de actualitate.


Money, money, money!Discuția despre TAROM și cheltuielile cu campania online a împânzit blogurile și siturile de știri. Toată lumea (implicată) se agită, vine cu argumente despre cum calculele sunt greșite, ba că ăla nu a luat atât și a luat mai puțin, ba că sumele cheltuite cu bloggeri sunt chiar modeste și așa mai departe…

Dintr-un extras al documentului (pagina 24) (link alternativ) cu pricina, am ajuns la un calcul simplu, care sper să fie destul de clar și la nivelul „matematică simplă”.

Prin urmare, treaba e așa:

  • în lista respectivă ai 8 totaluri în EUR și 1 în LEI
  • totalul în EUR = 64500
  • totalul în LEI = 20160 (Au evaluat EUR la 4,032 lei, ceea ce înseamnă 20160 LEI = 5000 EUR)

Totalul general este de 69500 EUR + TVA 24% = 86180 EUR.

În total au inclus și „revizia paginilor Internet”, alături de sumele pentru agenția MATHER COMM. și bloggeri. Deci TOTALUL PENTRU BLOGGERI este de 86180 – 29760 (MATHER COMM.) = 56420 EUR.

Sper că e clar acum. 🙂