Anul ăsta este primul an, după foarte mulți, în care nu am ajuns la mare de ziua mea, în fiecare zi fiind ploi, furtuni, vânt puternic, cod roșu, portocaliu și #MUIEPSD…

Am zis să profit de ziua liberă făcută cadou de Statul Gargamel Paralel Român și am plecat spre mare. Împreună cu mine au mai venit 3 persoane – niște puști care voiau să îi las în Costinești. Pentru că, de obicei, alimentez de la Rompetrol, prima oprire am făcut-o la kilometrul 66, unde am stat aproximativ 10 minute. Înainte să plec mai departe, am încercat să pornesc motorul, însă fără succes. Învârtea, dar nu pornea. Am zis că poate e doar o întâmplare, așa că am mai încercat o dată și… fericire! A pornit!

Cu toate că a pornit, mi-a rămas aprins, pe bord, martorul , ceea ce înseamnă că ceva nu e bine. Am zis să verific codul din calculator la următoarea oprire. Prin urmare, mi-am continuat drumul către kilometrul 88, acolo unde mă aștepta un prieten și unde urma să fac plinul. Am conectat interfața OBD și, așa cum nu se putea mai bine, codul de eroare era:

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction Read

Pe românește, „crankshaft” înseamnă „arbore cotit” iar eroarea este, de cele mai multe ori, dată de un senzor defect. Am curățat eroarea din calculator și am încercat să pornesc motorul. După mai multe încercări, mașina se încăpățâna să rămână la kilometrul 88. Observându-mă că mă chinuiam cu mașina, un puști se apropie și mă întreabă: „Aveți probleme cu mașina? Vă pot ajuta cu ceva? Și nouă ni s-a stricat mașina”. Era evident că un defect electronic nu are rezolvare pe loc, așa că îi mulțumesc pentru intenție.

După câteva telefoane, ceva nervi și înjurături corecte din punct de vedere gramatical mașina a pornit. Evident că, în tot timpul ăsta, cei 3 puști erau total blocați de situație și nu au scos niciun cuvânt. Stabilesc cu prietenul să mergem aproape unul de celălalt, pentru ca, în caz că problema se repetă, să îi pot muta pe cei 3 la el în mașină ca să își continue drumul.

Cu motorul pornit plecăm mai departe. La kilometrul 112 (ironic, nu?), fiind pe banda 2 după ce am făcut o depășire, la 120 km/h motorul se oprește! Profit de ocazie că pe banda 1 nu se afla nicio mașină și apuc să trag mașina pe banda de urgență. De data asta îmi era clar: nu-mi mai puteam continua drumul iar mini-vacanța ce plănuisem s-o petrec la plajă era compromisă. Mut cei 3 puști în cealaltă mașină și pleacă mai departe, eu rămânând acolo ca să încerc să pornesc mașina, în ideea că aș putea ajunge măcar până în Fetești, la un service. Era aproape de ora 23:30.

Pregătit sufletește pentru o staționare destul de lungă, cu triunghiul reflectorizant amplasat regulamentar, în spatele mașinii, am pus mâna pe telefon și am căutat metode de a ieși din situația în care mă aflam. În timp ce așteptam, în fața mea se oprește o platformă. Coboară un bărbat și mă întreabă dacă am nevoie de ajutor cu o platformă. Îi mulțumesc și îi spun că momentan aștept să văd dacă am altă variantă, îi cer o carte de vizită și îi spun că îl sun, dacă nu rezolv nimic. În timp ce pleca, observ că pe platformă se afla mașina puștiului ce mă întrebase, cu doar câteva zeci de kilometri în urmă, dacă mă poate ajuta cu ceva.

După aproximativ 15 minute, când era 100% clar că nu am ce face, sun platforma și rog să fiu transportat în București.  La telefon îmi răspunde bărbatul ce oprise mai devreme, despre care am aflat, ulterior, că este chiar cel care deține firma de tractare. După alte 30-40 de minute, sosește platforma.

Destinația: service auto OTS 8 din București. Costul platformei: 550 de lei.

Dacă aveți vreodată nevoie de platformă, puteți apela 0762657170. Din ce am înțeles de la șofer, tractează de oriunde, nu doar de pe A2 iar firma este din Fetești.

La ora la care scriu articolul mașina este reparată și am luat-o din service. Mai exact, senzorul de turație arbore cotit a fost înlocuit.

Când am decis să scriu acest articol, mi-a venit o idee despre care nu trag speranțe că se va materializa prea curând: de ce nu ar putea Statul Român oferi servicii de tractare pe autostradă, la prețuri mult mai avantajoase? Ar putea, de exemplu, să ofere tractarea către cel mai apropiat service sau posibilitatea de a te tracta înapoi în București/Constanța. Ar oferi un fel de serviciul de tractare, dar într-o variantă limitată, pentru un strict necesar. În felul ăsta, ar aduce bani la buget și ar putea repara gropile din asfaltul de o calitate mizerabilă, mai ales cel din primii 35 kilometri…